NOVI 2.0 TDI

Dizelaši su ‘out’? Malo morgen, novi je 2.0 TDI moćniji nego ikad!

Blago-hibridnom izvedbom s 48-voltnim starter-generatorom, litij-ionskom baterijom, alu-blokom i unaprijeđenim eko-sustavom 0,4 l/100 km štedljiviji te nadmašuje norme Euro6d koje stupaju na snagu u rujnu 2021.

Dizelaši su otpisani? Uskoro će se pokazati da je afera Dieselgate (pre)napuhana, iz tko zna kojim interesa, više nego aktualna, uvelike neutemeljena kataklizmička priča o koronavirusu.

Pokazala je to i nedavna prezentacija modela Audi A3 Sportback, koji u prvoj seriji na tržište stiže s jednim turbobenzincem, 1.5 TFSI sa 150 KS, i dva dizelaša (!), 2.0 TDI sa 116 i 150 KS! Riječ je o novom 2.0 TDI, boljem nego ikad, koji je najjači adut pod haubom najjačeg aduta koncerna iz Wolfsburga, Volkswagen Golf 8.

Radi racionalizacije mijenja tri dosadašnja TDI motora iz Volkswagenovog ‘portfelja’: 3-cilindarski 1.4 s aluminijskim blokom (75 do 105 KS) te 4-cilindarske sa željeznim blokom 1.6 (90 do 120 KS) i 2.0 (110 do 190 KS.

U novoj seriji EA 288 evo dolazi jedan, ali vrijedan turbodizelski motor – 2.0 TDI, s paketima niže snage (116 do 163 KS) i više (163 do 204 KS). Volkswagen mudro provodi unifikaciju proizvodnje dizelskih motora, što donosi višestruke koristi. Ali, očito je i da se napušta proizvodnja dizelaša za modele B-segmenta (Polo, Fabia, Ibiza).

Posebno je zanimljivo što turbodizelski motor, koji je bio u središtu afere Dieselgate, 2.0 TDI (ugrađuje se u više od 20 modela), postaje nositelj poslovne budućnosti koncerna iz Wolfsburga.

Dizelaši će dakle, ne samo preživjeti, nego će i pomoći benzincima. Naime, obaveza je proizvođača da emisiju CO2 smanje na 95 grama po kilometru. Kako benzinci, uz sve vrline, prosječno teško mogu postići emisiju nižu od 100, dobro će doći nova serija dizelaša, koja prosječnu potrošnju može spustiti ispod 90 g/km.

U turbodizelaš 2.0 TDI, koji je na tržištu već gotovo dva desetljeća, najvažnija je konstrukcijska novost aluminijski blok (umjesto od sivog lijeva), s integriranim kanalima za rashladnu tekućinu i ulje te ojačanom strukturom.

Snažniji paket snage podrazumijeva ojačan klipni mehanizam, kapacitivniji turbopunjač te prilagođeno ubrizgavanje i hlađenje. Za potrošnju i performanse najvažniji je 48-voltni sustav starter/generator, koji je remenom spojen na radilicu i po potrebi, na temelju upravljanja iz elektroničkog modula, proizvodi struju ili elektromotornim radom stvara dodatnu vučnu sili.

U svakom se postupku kočenja aktivira generator te povećanim naponom kinetičku energiju automobila pretvara u električnu, kojom se pune litij-ionske baterije. A kad vozač nagazi na gas, generator se isključuje i aktivira se elektromotor, davajući injekciju snage. Time se automobil pretvara u ‘meki’ hibrid, poboljšavaju se performanse, a potrošnja se smanjuje za 0,4 litara na 100 km.

Unaprijeđen katalizatora selektivne redukcije (SRC) i filtra čađe (DPF), tako cijela serija motora već sada ispunjava stroge ekološke norme Euro6d, koje stupaju na snagu u rujnu 2021.

U svrhu poboljšanja performansi te smanjenja potrošnje i emisije štetnih plinova u snažnije će se verzije ugraditi električni kompresor (mnogi pogrešno kažu – električni turbopunjač…

To je besmisleno, jer turbinu koja pokreće kompresor zamjenjuje elektromotor) i grijač od 2 kW za SRC, kako bi odmah nakon starta hladnog motora uklanjao (reducirao) dušikove okside.

Oba se sustava napajaju 48-voltnom instalacijom. Dakle stari dizelski kralj, 2.0 TDI, je i novi, a dizelaši će u punoj snazi biti još najmanje pet godina. A potom, tko živ, tko mrtav…

Autoportal No.1

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj