PROMETNA PATROLA

Novi Remetinečki rotor sa semaforima je “drveno željezo”, od enormnih ulaganja i maltretiranja građana rekonstrukcijom neće biti velike koristi

Sve što smo stoput govorili i najavljivali dogodilo se. Golema ulaganja novca građana, s izravnim i neizravnim troškovima blizu 350 milijuna kuna, neće dati ni približno očekivane efekte.

Razlozi su sljedeći:

1. Remetinečki rotor je najopterećenije prometno čvorište i prometna lokacija u Hrvatskoj, sa 100.000 vozila dnevno u vršnim opterećenjima. Stoga je bio pogrešan pristup povećanje njegove propusne moći, jer se time generiraju slijedne gužve, posebice na raskrižju Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca te T-čvorištu na spojnici Jadranskog mosta prema Savskoj i Horvaćanskoj cesti.

2. Trebalo je izmjestiti barem trećinu prometa, a za to postoji gotovo idealno, prioritetno rješenje: izgradnja Jarunskog mosta, na spojnici Petrovaradinska ulica – Blato, što Zagrebu donosi i ostale sinergijske koristi (povećanje funkcionalnosti budućeg Sveučilišnog bolničkog centra i ‘izvlačenje’ velikog dijela bolničkih kapaciteta iz centra, što će dodatno doprinijeti smanjenju gužvi). Teorijom progresivnog djelovanja količine prometa na gužve, time bi se one na Remetinečkom rotoru svele u prihvatljive okvire te bi bila dovoljna signalizacijska i regulacijska unapređenja dosadašnjeg rotora.

3. Svaki rotor sa semaforima svojevrsno je ‘drveno željezo’, jer je rotor, odnosno kružno raskrižje osmišljeno da semafori nisu potrebni. Semaforizirani rotori se koriste samo u slučaju golemih i brojnih presijecanja prometnih pravaca, kad nije moguće rasterećenje premosnicama u okruženju, kao što je moguće u Zagrebu, primjerice na desecima preopterećenih kružnih tokova u Njemačkoj (Frankfurtu, Münchenu…)

4. Po ‘napuhanoj’ cijeni rekonstrukcije Remetinečkog rotora mogle su se u Zagrebu riješiti dvije nužne prometne premosnice, koje bi riješile prometno ‘predinfarktno stanje’ i polučile, doslovce, deseterostruko veći efekt: Jarunski most i spojnica na pravcu Avenija Gojka Šuška – Mandlaova, denivelirano s Branimirovom preko Borongaja i Čavićeve prema Domovinskom mostu. S te dvije premosnice riješile bi se gužve u području Remetinečkog rotora, Horvaćanske, Savske, Vukovarske, Heinzlove, Branimirove, riješila bi se prometna izolacija Borongaja…

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj