Problem je 99 posto u tandemskoj vakuum-pumpi, odnosno regulacijskom ventilu, što je jedna od rijetkih slabosti vrlo pouzdanog i trajnog turbodizelaša 1.9 TDI s ubrizgavanjem ‘pumpa-brizgaljka’…
PROBLEM
Često sam čitao o problemima s iznenadnim gubitkom snage turbodizelaša i meni je Škoda Superb 1.9 TDI iz 2004. počela gubiti snagu, odnosno teško je okretaje povećavala iznad 3000/min. Početkom godine to sam riješio i auto je vukao super, ali nakon dva-tri mjeseca ponovio se isti problem i to još gore…
DIJAGNOZA
Ponovio se problem da se lopatice turbinskog statora ne zakreću, ovisno o brzini vrtnje motora (pri većoj brzini motora više prema unutra), kako bi se ostvarila optimalna brzina ustrujavanja ispušnih plinova i kako bi se njegovim dinamičkim tlakom i centrifugalnim efektom čim intenzivnije zavrtjelo turbinsko kolo, koje preko zajedničkog vratila pokreće kompresorsko kolo (koje efektom zračne pumpe upuhuje-nabija zrak u cilindre).
Lopatice mogu biti u pogrešnom položaju, odnosno ‘zaštekati’ jer ih je čađa blokirala ili zato što se ne ostvaruje dovoljan podtlak u membranskoj komori, koja preko polužnog mehanizma zakreće lopatice. Budući da ste riješili prvi problem, izvjesno je da se vremenski podudarila druga mogućnost, a vama izgleda kao da se ponovio problem sa začađenjem turbopunjača.
Nedostatak podtlaka posljedica je greške u podtlačnoj pumpi, koja s jedne strane ostvaruje podtlak za servouređaj kočnica i sustav ubrizgavanja, a druge na rad VNT sustava turbopunjača (zakretanje lopatica). Problem može biti samo u tandemskoj pumpi ili u ventilu za regulaciju potlaka, ili u jednom i drugom.
To možete riješiti ili u ovlaštenom Škodinom servisu ili u specijaliziranom servisu za turbodizelske motore…