DOBRO JE ZNATI

Pitanja koja traže odgovor (23): Zašto i kada se pali lampica rada motora? Je li to opasno?

Wikiuser100000

Paljenje lampice za elektroničku kontrolu snage EPC (Electronic Power Control) pokazatelj je nepravilnosti u radu motora te najava prebacivanja u ‘safe mode’…

Nije bezazleno, jer paljenje lampice za elektroničku kontrolu snage EPC (Electronic Power Control) ukazuje na bitno odstupanje od radnih parametara, što može biti štetno i opasno, premda je ponekad i benigno…

To inicira upravljački modul, radi zaštite vitalnih dijelova od oštećenja i prekomjernog habanja. Snagu smanjuje na 20 do 30 posto, kako bi se vozač mogao ‘dovući’ do prvog servisa, odnosno parkirališta.

Probleme najčešće izaziva ubrizgavanje (zbog nekvalitetnog goriva) ili paljenju, a može i senzor za tlak usisnog zraka (MAP), lambda sonda, a kod dizelskog motora začepljenja ventila za povrat ispušnih plinova (EGR), odnosno filtar čađe (DPF).

Uzrok se može utvrditi elektroničkom logistikom, odnosno priključenjem na elektroničku logistiku, a da se problem ne javi pomoći će redovito servisiranje. Dakle, paljenje lampice motora ne smije se ignorirati, nego najkraćim putem, odnosno čim bude moguće otići u servis.

Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?

Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?

Pitanja koja traže odgovor (3): Zašto je održavanje dizelskih motora (znatno) skuplje nego benzinskih?

Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?

Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?

Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?

Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?

Pitanja koja traže odgovor (8): treba li zimskim uvjetima snižavati tlak zraka u gumama

Pitanja koja traže odgovor (9): zašto automobili na plin troše više i imaju nižu snagu nego na benzin?

Pitanja koja traže odgovor (10): zašto se motori motocikala vrte do 14.000/min, a automobila do 6000/min?

Pitanja koja traže odgovor (11): zašto turbopunjač povećava snagu motora?

Pitanja koja traže odgovor (12): zašto je realna potrošnja goriva znatno veća od deklarirane?

Pitanja koja traže odgovor (13): je li, kad se oduzme gas, pri kočenju motorom potrošnja goriva nula?

Pitanja koja traže odgovor (14): Zašto je važno redovito provjeravati ispravnost brizgaljki dizelskog motora?

Pitanja koja traže odgovor (15): Zašto se zračni jastuk ne otvara u svakom sudaru?

Pitanja koja traže odgovor (16): Zašto ultrasportski automobili imaju stražnji pogon?

Pitanja koja traže odgovor (17): Zašto su gume na motornim vozilima crne boje?

Pitanja koja traže odgovor (18): Što je elastičnost motora? Jesu li elastičniji benzinci ili dizelaši?

Pitanja koja traže odgovor (19): Zašto su mali avioni znatno manje sigurni od velikih?

Pitanja koja traže odgovor (20): Koji motori ispuhuju više CO2, benzinci ili dizelaši?

Pitanja koja traže odgovor (21): Zašto turbomotor nije preporučljivo ugasiti odmah nakon zaustavljanja?

Pitanja koja traže odgovor (22): Treba li pri stajanju na semaforu ručicu automatskog mjenjača iz D ubaciti u N?

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj