Škoda Octavia 1.6 ima kvalitetan i izdržljiv atmosferski benzinski motor (jedno bregasto vratilo, 8 ventila) te je potrošnja ulja granična, dakle još nije zabrinjavajuća…
Uz redovito dolijevanje možete nastaviti voziti, a doliveno ulje nije izgubljeno, jer se time ulje u karteru obnavlja. Treba razlučiti koliko od toga motor prolijeva, a koliko troši.
PITANJE ČITATELJA
Škoda Octavia 1.6, 102 KS, 2007., 189.000 km. Dobro vuče i ne troši previše goriva (8-10 litara), ali svakih tisuću kilometara trebam doliti pola litre ulja. Je li to previše i kako to mogu riješiti?
ODGOVOR DOKTORA
Potrošnja ulja je povećana, ali još ne i zabrinjavajuća. Uz redovito dolijevanje možete nastaviti voziti, a doliveno motorno ulje nije izgubljeno, jer se mazivo u motoru time obnavlja. Usto, treba razlučiti koliko od toga motor troši, a koliko prolijeva.
Ulje se najčešće prolijeva (curi) na brtvama kartera i poklopca ventila, a kod starijih vozila s više kilometara i na brtvi (semeringu) radilice. Zbog toga najprije provjerite koliko je to slučaj, a često može pomoći samo dotezanje vijaka na poklopcima kartera i ventila (u težim slučajevima treba izmijeniti brtve).
Trošenje ulja u motoru događa se kroz vodilice ventila i/ili klipne prstenove (najčešće su prisutna oba mehanizma trošenja). To se detektira mjerenjem kompresije hladnog motora – na cilindrima gdje je tlak niži od 9 bara prisutno je ‘propuštanje kompresije’ i može se očekivati povećano trošenje ulja.
Za lociranje problema u cilindar se, kroz otvor svjećice, ulijeva žličica ulja. Ako potom, u mjerenju kompresije, tlak poraste, problem je u istrošenju klipnih prstenova.
Ako ne poraste, problem je u istrošenju sjedišta ventila i/ili ventila.
Ali, ponavljamo, kontrolirajte i dolijevajte ulje te vozite dalje. S obzirom na godine i kilometre ne trebate biti zabrinuti.