Tucker Torpedo, jedan od najinovativnijih automobila u povijesti (proizveden je, nažalost, samo 51 primjerak), uveo je i sigurnosna stakla, karoseriju prilagođenu sudaru, zakretni far…
Premda mnogi to ne znaju, disk kočnice je daleke 1902. izmislio engleski konstruktor Frederick W. Lanchester. Osnovne prednosti prema bubanj kočnicama je učinkovitije i izdržljivije kočenje (zbog boljeg hlađenja) te postojaniji koeficijent trenja (manji utjecaj vlage), što je posebice važno kad su kotači izloženi različitim vanjskim utjecajima.
Disk kočnice je lakše podesiti i uravnotežiti, što je od velikog značaja kod sportskih automobila. Intenzitet kočenja, odnosno kočni moment, raste linearno, za razliku od bubanj kočnica gdje raste eksponencijalno. Disk kočnice su manje osjetljive na pregrijavanje i za razliku od bubnjeva gotovo ne mogu zaribati.
Glavna im je mana kompliciranija i nepouzdanija izvedba mehanizma parkirne kočnice. Bubnjevi imaju efekt samokočnosti te se zato, kod većih automobila uz diskove straga ugrađuju i manji bubnjevi za ručnu kočnicu.
Prvu su primjenu imale u zrakoplovstvu, 1938. ugrađene su u njemački školski zrakoplov Arado Ar 96, a prvo “cestovno” motorno vozilo u koje su ugrađene disk kočnice bio je slavni njemački tenk Panzerkampfwagen VI Tiger.
Prvi Automobil u kojeg su ugrađene disk kočnice bio je napredni, nažalost maloserijski Tucker Torpedo. Sljedeće godine tim važnim sustavom aktivne sigurnosti opremljen je Chrysler Crown Imperijal. I po mnogim izvorima upravo se taj model uzima kao prvi na tržištu s disk kočnicama.
Chrysler Crown Imperija iz 1948., prvi visokoserijski automobil s disk kočnicama, američki 6-metarski “krstaš” mase 2,3 tone, rednim je 8-cilindrašem snage 137 KS mogao uhvatiti 133 km/h, a s četiri je diska zaustavni put pri 96 km/h (60 mph) skratio s 81 na 70 metara.
Europska je premijera bila krajem 1952. u kultnom Jaguar C-Type, koji je upravo zahvaljujući njima sljedeće godine napravio “dar-mar” na sportskoj sceni, uz trijumfalni nastup na 24 sata Le Mansa.
Tržišni pionir disk kočnica na europskom tržištu je legendarni Citroën DS 19 iz 1955. Imao ih je sprijeda, a prvi europski automobil s disk kočnicama na svim kotačima bio je britanski roadster Austin-Healey 100S.
Prvi motocikl s disk kočnicom sprijeda (ali mehaničke izvedbe, sa sajlom) bila je MV Agusta 600 iz 1966. (50 KS), a uvođenje te tehnologije na dva kotača prvenstveno se veže na visokoserijsku Hondu CB 750 Four (67 KS) iz 1969., koje je imala hidrauličku disk kočnicu sprijeda.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač