Naprednija u svakom pogledu, zanimljivim detaljima obogaćena i uz pratnju sad već provjerenog benzinca (150 KS), testni primjerak trebao bi dobrim djelom činiti okosnicu nove, četvrte generacije modela kojeg Hrvati i regija obožava. Octavia vozi uglađeno i razmjerno štedljivo (7,3 litre), te postaje kraljica udobnosti u tako zahtjevnoj klasi…
Česi su pametni ljudi. Stoga, ne odstupaju od poznate formule za uspjeh, a ona se krije pod pojmom – Octavia.
Model koji je tijekom svoje karijere osvojio više od 50 međunarodnih priznanja, očarao je sve one koji se vode načelom najviše za najmanje novca. Kroz generacije, cijene jesu rasle, ali tako je i sam eksponat iz Mlade Boleslav postajao sve bolji.
Octavia, model koji je postavio temelj na kojem je češki proizvođač automobila potvrdio svoj procvat. Krajem ’90-ih, kada je Škoda dobila zaleđe u vidu Volkswagen grupacije, ta priča o uspjehu iz godine u godinu samo je nastavila rasti.
Zato ne čudi nedavna proslava proizvodnje čak sedam milijunte Octavije, početkom ove godine. A kakav je potencijal ostavila nova, četvrta generacija, možemo samo prognozirati, kako će jednog dana biti novih obljetnica.
Kao što već znate, nova Octavia na domaćem se tržištu, za sada predstavila samo u Combi izdanju. Limuzinska varijanta trebala bi se pojaviti do kraja godine, baš kao i RS inačica.
Na konfiguratoru ćete se susresti s dvije razine opreme – Ambition i Style. No, ono što je važno naglasiti, već tu su vidljive velike promjene. Tako primjerice nova Octavia u Ambition paketu donosi bolji i dulji popis opreme od onog koji je krasio prethodnu generaciju u Style izvedbi.
U to smo se i sami uvjerili, iako je testni primjerak bio Octavia Comby Style 1.5 TSI, s tek estetskim dodacima poput 18-colnim naplatcima Perseus i krom paketom u doplati. Time je naš primjerak dobio još na eleganciji, a interijer je priča za sebe.
Četvrta generacija iz temelja je promijenila izgled, u odnosu na prethodnu izvedbu. Dopadljiva prednja maska prati novi vizualni identitet s kojim dizajneri iz Mlade Boleslav nastupaju, dok je stražnji kraj odigran na sigurnu kartu. Voljeli bismo da je tu bilo više hrabrosti. Posebno su dopadljiva Škoda Crystal lighting LED svjetla Matrix tehnologije, koja u Style paketu dolaze standardno. A ljubitelje detalja će razveseliti i dinamički pokazivači smjera na stražnjim farovima.
Testni primjerak stigao nam je u Quartz sivoj metalik boji. Bolji poznavatelji Škode, odmah će reći kako je baš ta boja odlično stajala prethodnoj, III. generaciji.
Pogled u kabinu, velike promjene jasno se naziru još kroz prozor. Škoda je zakoračila u novo doba, digitalizaciju su Česi objeručke prihvatili. Istina, to se neće svidjeti onim kupcima, koji njeguju jednostavnost i klasične tipke, ali to je budućnost i to će svi morati prihvatiti. Trend je takav i proizvođači to slijede.
Priznajemo, ni sami se nismo u prvom trenu najbolje snašli s postavkama i opcijama koje sve nudi Škoda kroz Columbus multimedijsko-navigacijski sistem od 10“, a posebno na virtualni kokpit. Sve to traži malo proučavanja i igranja. Priču pojednostavlja to što cijeli sustav radi iznimno brzo. Kroz naše druženje na testu, ni u jednom trenutku nije bilo nekog zastajkivanja ili loše intuitivnosti. A nije da nemate što tražiti na glavnom zaslonu. Od paljenja klime, do koje dolazite pritiskom jednog od rijetkih tipki, do isključivanja start-stop sustava. Na sreću, otisci i prašina nisu tako primjetni.
Nama ipak najbolji detalj na unutrašnjosti nove Octavije, bez premca je – novi dvokraki volan. Osim što efektno izgleda, iznimno je ugodan u ruci i naravno, nudi mogućnost ‘igranja’ s virtualnim kokpitom.
S druge strane, ostali smo razočarani, što Škoda nije podarila novoj generaciji standardno LED ambijentalno osvjetljenje. Ako nas pitate, to bi svakako išlo u ‘košaricu’, kada bi slagali automobil na konfiguratoru. Taj dodatak bi nas stajao 1.683 kune, a podigao bi još unutrašnjost na razinu više.
U pogledu komfora, treba li što pričati uopće. Škoda je opet magistrirala u tom području i opet će kupce osvajati i na račun viška ‘kvadrata’. Bilo sprijeda, na stražnjoj klupi ili u prtljažniku (640 litara, s preklapanjem sjedala 1.700 l). Sama sjedala su udobna, taman koliko treba profilirana. Ma, čista petica!
Tijekom vožnje, iako se testni primjerak vozio na 18-colnim kotačima, Octavia je postala još udobnija. Fino plovi i upija neravnine (vozi na platformi na Golf 8), dok se razina buke dodatno smanjila. No, taj dio sigurno pospješuje i ugodan rad 1.5 TSI motora. Na brzinama od 130-140 km/h (na nešto manje od 3.000 okretaja), na autoputu vozite s pravom razinom ugode.
Česi su opet Volkswagen dobro osvojili pričom, budući da je ovaj model postao još bolji, a znamo priču oko Golfa. Ljudi se sve manje odlučuju na kompaktne automobile, pa će tu biti još svega.
Kada smo se dodirnuli motora, vrijedi zaviriti ispod poklopca motora i vidjeti kako stvarno taj 1.5 TSI funkcionira. Uz mogućnost 2-cilindričnog modusa, gdje održava brzine i od 120 km/h bez problema, ovaj poznati sklop od 150 KS dobro se uklopio u ovaj automobil. Uz ručni 6-stupanjski mjenjač, koji nije promijenio izgled ručice u odnosu na prethodnika. Hodovi su kratki i ono najvažnije, ugodan je u korištenju. Bilo da ste u gužvi ili se vozite dinamično nekom otvorenom cestom. Pri tome žara i vatre ima (8,3 s do 100 km/h), a može i potegnuti do 224 km/h.
Potrošnja? 1.5 TSI nije pretjerano žedan, istina, sigurno bi dizelaš bio štedljiviji (litru, litru i pol), ali brojka od 7,3 l je i više nego pristojna, koliko je nama iznosila na kraju testa.
Ponovimo, nova Octavia se do sada nudila uz početni 1.6 TDI (115 KS) i 5-stupanjski mjenjač, dok je dizelska ponuda kod nove narasla obujmom, na 2.0 TDI i pri tome nudi verzije od 115 i 150 KS, obje uz 6-stupanjske ručne mjenjače.
Kada sve na koncu zbrojimo, opet se nameće jedno jedino rješenje. Kraljica ‘omjera’ opet je Škoda. Uloženo i dobiveno teško će netko nadmašiti u ovom segmentu, iako Škoda odavno nije jeftin automobil, marka. Možda će ova trenutna situacija i post-korona razdoblje usporiti njen start, ali vrlo brzo ih možete očekivati u velikom broju na prometnicama. U službenim, ali i privatnim, obiteljskim aranžmanima. Od nas, Škoda ima oba palca visoko podignuta prema gore!
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, 16V
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 85,9 mm
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min
Moment: 250 Nm pri 1500-3500/min
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, karavan, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4689 x 1829 x 1468 mm
Međ. razmak: 2686 mm
Cd: 0,27-0,276
Masa: 1360 kg
Prtljažnik: 640 – 1700 l
Spremnik: 45 l
Krug okretanja: 11,1 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: naprijed: MacPherson ovjes s donjim trokutastim sponama i torzijskim stabilizatorom / straga: zavareni sklop stražnje osovine
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/40 R18
PERFORMANSE
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 8,3 s
Potrošnja (EU): 6,2/4,7/3,9 l/100 km
Na testu: 7,3 l/100 km
CO2: 113 g/km
CIJENA
170.512 kn (standardna cijena)
195.297 kn (s doplatnim opcijama)
Benzinci
1.5 TSI Ambition (130 KS, ruč. 6-st.) … 170.512 kn
1.5 TSI Style (150 KS, ruč. 6-st.) … 184.459 kn
Dizelaši
2.0 TDI Ambition (116 KS, ruč. 6-st.) … 178.155 kn
2.0 TDI Ambition (150 KS, DSG. 7-st.) … 205.074 kn
2.0 TDI Style (116 KS, ruč. 6-st.) … 192.111 kn
2.0 TDI Style (150 KS, aut. 7-st.) … 219.131 kn
Prednosti i mane
+ još udobnija, izolacija zvuka
+ potrošnja
+ Škoda Crystal LED svjetla
+ prostranost i dojam kvalitete interijera
– digitalizacija se neće svidjeti svima
– relativno kompliciran virtualni kokpit i infotainment
foto: Hrvoje Grguljaš