ABARTH

31. ožujka 1949. Carlo Abarth u Bologni osniva kasnije proslavljenu tvrtku Abarth & C. S.p.A.

-

Tvrtka Abarth & C. S.p.A. osnovana je 1949. u Bologni, a 1851. Carlo Abarth je seli u Torino. Proslavili su se razvojem sportskih dodataka, posebice ispušnim sustavima, onim što danas zovemo tuningom…

Abarth ubrzo počinje raditi i vlastite automobile, na mehaničkoj osnovi raznih proizvođača. Uspjehe su nizali na utrkama i stazama za brzinske rekorde, a najviše ih vežemo za Fiat, premda vrijedi spomenuti barem još modele na bazi Simce i Porschea.

Najuspješniji su Abarthovi modeli bili na bazi malih modela Fiat: 500, 600 i 850. Nakon bezbrojnih pobjeda na utrkama torinski ih div 1971. i preuzima, nakon čega Abarth postaje samo oznaka sportskih modela. U novom je tisućljeću oživljen kao zasebna marka.

Tvrtka Abarth proslavila se doradama modela Fiat 600, koji se za naše tržište proizvodio u Kragujevcu, kao Zastava 750 – Fićo.

Prvi model Fiat 750 Abarth iz 1956. imao je 41,5 KS i mogao potegnuti 135 km/h. Posljednji Abarth 1000 TCR iz 1971., s kojima su se proslavili Veco Holjevac i Đani Šverko, bio je nabildan na 112 KS i jurio 215 km/h.

Ti su modeli bili poznati po podignutoj stražnjoj haubi (što su mnogi oponašali u friziranim Fićama), što se nije radilo zbog poboljšanja hlađenja motora, nego radi bolje aerodinamike.

Tijekom 60-ih uspješno je surađivao i s tvrtkom Simca: Simca-Abarth automobili godinama su bili nepobjedivi u klasi 1300. Na naše su ceste 1970-ih stigni modeli Autobianchi A112 Abarth, potom Fiati Ritmo Abarth i 131 Abarth, nedavno Abarth Grande Punto.

Aktualni su modeli i Abarth 500, Abarth 500C, Abarth 595, Abarth 695 Biposto, donedavno i Abarth 124 Spider.

Autor