BMW 1600, sportska limuzina (tadašnje) srednje klase (423 x 159 x 141 cm), s 85 KS do stotke je ubrzavao za 13,3 sekunde i postizao 161 km/h
Bavarska tvrtka je 50-ih bio na koljenima, jer se ‘barokna’ serija BMW 501 i 502 prodavala loše, a bolje sreće nisu bile ni sportske izvedenice 503 i 507. Da nije bilo malenog jajolikog dvosjeda BMW Isetta, bavarska bi tvrtka otišla u ropotarnicu povijesti. Preokret je napravila limuzina BMW 1500, kao i činjenica da je tvrtku preuzeo sposobni Herbert Quandt. U tom je modelu predstavljen danas legendarni, dugovječni motor M10, koji je imao 1499 ccm i 80 KS, a bio je podloga za verzije 1600 (85 KS), 1800 (90 KS) i 2000 (100 KS), 2000 ti (120 KS) i 2000 ti (130 KS).
Potom se 1965. pojavio atraktivni coupe BMW 2000 C (100 KS) i BMW 2000 CS (120 KS), kojeg je dizajnirala i proizvodila tvrtka Karmann, a 9. ožujka 1966., za 50. rođendan tvrtke, BMW je ispred zgrade Opere u Münchenu predstavio i limuzinu s dvoja vrata, svježeg dizajna, BMW 1600, automobil koji će definitivno pokrenuti kotač uspjeha bavarske tvrtke. Postat će temelj svih onih kvaliteta koje do danas izdvajaju brend BMW od industrijskog prosjeka i koje su ga dovela do statusa tvornice koja postavlja norme, u koju se gotovo svi drugi proizvođači na ovaj ili onaj način pokušavaju ugledati.
Nekoliko dana kasnije taj je model predstavljen i svjetskoj publici kao BMW 1600 na salonu u Ženevi. Atraktivna sportska limuzina srednje klase, dugačka 4230 mm, široka 1590 mm i visoka 1410 mm (danas bi to, po dužini bila kompaktna, a po širini gradska klasa) zbunjivala je kupce, jer je odranije postojala limuzina iste oznake, pa se počela koristiti i oznaka 1600-2.
Uzdužno sprijeda, ukošen udesno (kako bi se smanjila visina haube), ugrađen je motor obujma 1574 ccm, s bregastim vratilom u glavi (OHC), pokretan dvostrukim lancem, s dva ventila po cilindru. Razvijao je 85 KS ori 5800/min, uz najveći okretni moment od 123 Nm pri 3000/min. S ručnim 4-stupanjskim mjenjačem do stotke je ubrzavao za 13,3 sekunde i postizao 161 km/h.
U rujnu 1967. stigao je BMW 1600 ti, s dva dvostruka rasplinjača Solex, kompresijskim omjerom povećanim sa 8,6:1 na 9,5:1, što je snagu povećalo na 105 KS pri 6000/min. To je vrijeme ubrzanja do stotke skratilo na 10,5 s, a najveću brzinu povećalo na 175 km/h. Dodatna je brojka označavala broj vrata, pa je to kasnije skraćeno u 1602. Kad je 1968. predstavljen snažniji, legendarni, BMW 2002, čitavu se seriju počelo nazivati ’02 serijom’.
U veljači 1971., u sklopu redizajna, BMW 1600 je preimenovan u BMW 1602, a istodobno je predstavljen međumodel BMW 1802 s 90 KS. Posljednji redizajn, kad serija ’02 dobiva dorađenu masku i pravokutna stražnja svjetla, umjesto okruglih u obliku alke, napravljen je 1973. Tada stiža Top Gun izvedba i prvi europski automobil s turbopunjačem, BMW 2002 turbo. No, stigao je u krivo vrijeme pred početak naftne krize, koja je favorizirala štedljivije modele
Zbog toga, početkom 1975., na tržište stiže BMW 1502 sa 75 KS, s dorađenim motorom modela 1602, s drugim klipovima i smanjenim kompresijskim omjerom, prilagođen za korištenje benzina Normal. Nasljednik, prvi BMW Serije 3 (E21) predstavljen je 2. svibnja 1975. i počeo se prodavati u kolovozu 1975. Zbog potražnje kupaca BMW 1502 se, paralelno s prvom Serijom 3, proizvodio do srpnja 1977., u ukupno 71.000 primjeraka.
Time je “naklada” svih modela BMW serije ’02 dosegla 861.000.