Otto Merz, njemački trkaći i testni vozač, mehaničar, bio je vozač u povorci automobila tijekom atentata na nadvojvodu Franza Ferdinanda 1914. u Sarajevu. Pobijedio je 1925. i 1926 na VN Solitudea, a 1927. na VN Njemačke. Poginuo je 18. svibnja 1933. tijekom treninga na stazi AVUS u (pogrešno) aerodinamički modificiranom Mercedes-Benz SSK
Otto Merz rođen je 12. lipnja 1889. u Esslingenu am Neckar. Karijeru je počeo 1906. u tvrtki Daimler kao mehaničar. Radio je kao vozač i mehaničar za nekoliko bogatih zaljubljenika u automobile, poput Theodorea Drehera, austrijskog sponzora moto sporta i sina Antona Drehera, te saksonskog industrijalca Willyja Pögea. Merz je 28. lipnja 1914., kao vozač grofa Alexandera von Boos-Waldecka tijekom posjeta nadvojvode Franje Ferdinanda i njegove supruge Sophie Sarajevu, vozio treći automobil u povorci automobila.
Bila su dva pokušaja atentata na nadvojvodu. U prvom je Nedeljko Čabrinović bacio bombu na nadvojvodin automobil, prvi u povorci, koja se odbila i otkotrljala pod kotače Merzova automobila gdje je eksplodirala, pričem su ozlijeđeni Boos-Waldeck, Eric von Merizzi i brojni građani. Kasnije tog dana, nakon što je nadvojvodin šofer Leopold Ljoka krivo skrenuo na putu da posjeti ranjenike u bolnici, Gavrilo Princip je prišao nadvojvodinom automobilu i dvaput pucao, ubivši nadvojvodu i njegovu suprugu.
Otto Merz se počeo utrkivati ranih 1920-ih i 1924. ostvario pobjede na trkalištu Solitude Racetrack i brdskoj utrci Klausen. Uslijedila je pobjeda 1925. na Solitude Ringu, zatvorenoj cestovnoj stazi oko dvorca Solitude, dvolitrenim 4-cilindarskim Mercedesom. Uspjeh je ponovio 1926., s prosječnih 92,20 km/h, u lošem upravljivom Mercedesu, s rednim 8-cilindrašem, kojeg je konstruirao Ferdinand Porsche.
U srpnju 1927. bolidom Mercedes-Benz SSK pobijedio je na VN Njemačke na novootvorenoj stazi Nürburgring. Sljedeće godine, u utrci u kojoj su sudjelovali Tazio Nuvolari, Louis Chiron, Achille Varzi i Rudolf Caracciola u bolidima Bugatti Type 35, Merz je osvojio drugo mjesto, vozeći Mercedes-Benz SS. Te ga pobjede ipak nisu katapultirale u punu trkaću karijeru – povremeno je sudjelovao u utrkama, poput Tourist Trophy 1929. u Irskoj, koju je osvojio njegov timski kolega Caracciola.
Na VN Francuske u Montlhéryju, iscrpljujućoj desetosatnoj utrci, Caracciolin Mercedes-Benz SSKL, kojem je kompresor otkazao nakon 39 krugova. Iste je godine Merz osvojio peto mjesto na VN Njemačke na Nürburgringu, vozeći Mercedes SSKL. Sljedeće se godine Mercedes-Benz službeno nije utrkivao, a Merz je nastavio raditi u tvrtki kao eksperimentalni i testni vozač.
Mercedes-Benz se utrkama vratio 1933. Uprava tvrtke Daimler-Benz željela je pobjedu u utrci na stazi AVUS u Berlinu, 21. svibnja 1933., kojoj su prisustvovali visoki državni dužnosnici te je bila izvrsna prilika za demonstraciju tehničke moći Trokrake zvijezde.
Mercedes-Benza je proizveo dva različita aerodinamični optimirana bolida Mercedes-Benz SSK. Rudolf Caracciola, koji se vratio u tvrtku, bio bi prvi izbor za vozača, ali je još bio u bolnici, oporavljajući se od ozljeda zadobivenih u nesreći na treningu za VN Monaka 23. travnja u privatnom bolidu Alfa Romeo. Pod takvim je okolnostima, uskočio službeni testni vozač, iskusni 43-godišnji Otto Merz. Smatrao je to svojom posljednjom prilikom da se natječe na natjecanju koje je imalo veliki publicitet.
Prvi službeni trening za “1933 Avusrennen” održan je 18. svibnja 1933. Jaka je kiša natopila stazu, a Otto Merz i Manfred von Brauchitsch, vozači tima Mercedes-Benz, htjeli su, u tim uvjetima, isprobati svoje teške i aerodinamički optimirane bolide Mercedes-Benz SSK. Svjedoci su izvijestili da su automobili proklizavali na nekoliko mjesta na stazi i da ih je bilo vrlo teško voziti. Merz je svojim SSK izletio na kraju duge ravnine, zabio se i cementnu oznaku kilometraže staze te se bolid nekoliko puta prevrnuo i zaustavio na kotačima. Spasioci su Merza pronašli na leđima s desne strane staze, prebačen je u bolnicu, ali je ubrzo umro.
Uzrok nesreće bila je prevelika brzina, ali i činjenica da je Merzov Mercedes-Benz SSK bio drukčije oblikovan od von Brauchitzchovog. Karoserija izrađena u Sindelfingenu bila je jako zakrivljena prema dolje straga, što je pri velikim brzinama stvaralo značajan uzgon, smanjujući prianjanje stražnjih kotača (downforce). Na loše aerodinamičke karakteristike ukazali su i aerodinamički stručnjaci, uključujući Karla Ludwigsena.
Von Brauchitsch je vozio Mercedes-Benz SSK, čiju je karoseriju aerodinamički uredila tvrtka König-Fachsenfelda. Uzdignuti stražnji dio je pri velikim brzinama povećao prianjanje stražnjih kotača (downforce) i poboljšao dinamičku stabilnost. Merz je pogrešno eksperimentiranje aerodinamikom bolida platio glavom.