Prvi automobil 4×4 bio je nizozemski Spyker iz 1903., globalni uspjeh integralnog pogona ostvario je kultni ratni terenac Jeep Willys, a tržišna najezda auta s pogonom na svim kotačima počinje 1980., sportskim Audi Quattro
Ako niste znali, prvi automobil s integralnim pogonom izmišljen je 1900. Lohner Porsche (prezime vam je sigurno poznato) bio je elektromobil s elektromotorom u svakom kotaču. Prvi klasični auto s integralnim pogonom stigao je tri godine kasnije, ali za ozbiljniji tržišni uspjeh trebalo je pričekati više od pola stoljeća. Doduše Willys CJ (kratica od Civilian Jeep) na tržište je stigao 1947., a ubrzo potom i njegov glavni konkurent Land Rover.
Prvi automobil s pogonom 4×4, koji je postigao ozbiljniji tržišni uspjeh bio je engleski Jansen FF iz 1966., a početkom sedamdesetih u igru ulaze Japanci (Subaru 1800). Najezda automobila s pogonom 4×4 počinje 1980. prvim Audijem Quattro. Tada je pokrenuta lavina. Svatko tko imalo poznaje dinamiku vožnje potvrdit će vam da su automobili s integralnim pogonom znatno sigurniji nego klasični.
Vučna se sila ravnomjerno raspoređuje na sve kotače, pa preostaje dovoljno rezerve za bočno vođenje sprijeda i straga. Ako je pogon samo stražnji, ili samo prednji, kotači lako iskoriste potpunu vučnu ili kočnu silu samo u jednom uzdužno, pa ništa ne ostaje bočno vođenje. Tada auto tangencijalno izlijeće iz zavoja, ili napravi piruetu, ovisno kližu li prednji ili stražnji kotači.
Ako pogon 4×4 nije prevladao u običnim autima, očito ima i mana. Mehanizam integralnog pogona znatno je kompliciraniji od klasičnoga prijenosa, jer su umjesto jednog diferencijala potrebna – tri. Naime, pored prednjeg i stražnjeg diferencijala potreban je i središnji, koji usklađuje brzine vrtnje i razdjeljuje pogonski moment između prednjeg i stražnjeg pogonskog mosta.
Sve to povećava ukupne otpore i masu, što pogoršava ubrzanja i smanjuje brzinu na asfaltu, a istodobno povećava potrošnju. Uz to masa raste za blizu 100 kg, a povećava se i potrošnja. Klasični se terenci često izvode bez središnjeg diferencijala. U normalnoj vožnji koriste samo stražnji pogon, a prednji se priključuje na terenu, gdje je usklađivanje brzina vrtnje nepotrebno (zbog stalnog proklizavanja kotača). A ostali su se priklonili trendu SUV/crossover vozila, kombinacije terenaca i običnih automobile.