Lotus Engineering Company britanska je tvrtka koju je 1952. osnovao Colin Chapman. Iz nje se 1964. izdvaja Team Lotus, koji je do 1994., kad se povlači, bio najuspješniji tim Formule 1.
Osvojio je sedam konstruktorskih i šest vozačkih naslova, 74 pobjede (osam dvostrukih), 65 najbržih krugova, 102 prva startna mjesta i 165 podija.
Anthony Colin Bruce Chapman (1928. – 1982.), ‘nestašni dečko’ iz londonskog predgrađa,, zanimao se svim i svačim, ponajviše tehnologijom i avijacijom.
Nakon služenja vojske u RAF-u, gdje je i naučio pilotirati, zaposlio se u British Aluminium Company, gdje je paralelno radio na zrakoplovima, sudjelovao u BRM projektu, razvijao prve vlastite trkaće automobile i bavio se preprodajom rabljenih automobila.
Ovaj je posljednji posao tada smatran jednim od hijerarhijski najnižih u britanskom društvu, no surovost okoline u tom biznisu očeličila je neke od najvećih ljudi britanskog automobilizma, ponajprije ‘Chunky’ Chapmana i Bernieja Ecclestonea.
Lotus Engineering Company osnovao je 1. siječnja 1952., uz 25 funti potpore dugogodišnje Chapmanove djevojke, od 1954. i supruge Hazel. Premda nikada nije posve razjašnjeno, smatra se da je i ime tvrtke odabrano zato što je Colin svoju Hazel običavao od milja nazivati cvijetom lotosa.
Cvijet je donio sreću Chunkyu, udružen s njegovim sposobnostima, dakako: Lotusi su postali gotovo nepobjedivi na utrkama spretnosti i u manjim klasama sportskih automobila. Šezdesetih je pokorena i Formula 1, kao i svijet svakodnevnih sportskih automobila, ponajprije nenadmašnim modelom Elan.
I nakon Chapmanove smrti 1982. Lotus je nastavio biti uspješna i svjetski cijenjena marka automobila, 2010. vraća se kao Tony Fernandes’s Lotus Racing team, 2012. postaje Lotus Renault GP Team, a od 2012. postaje Lotus F1 Team, koji je od 2015. u vlasništvu Renaulta.
Maloserijska proizvodnja sportskih automobila za tržište pod okriljem je kineske korporacije Geely, koja je od 24. svibnja 2017. u većinskom vlasništvu kineske korporacije Geely.