Riječ je o različitim izrazima i značenjem, jer je okretanje jedno, a zakretanje drugo. Dakle, za ono najvažnije, kod motora, točno je ‘okretni moment’, evo i zašto:
Sjećam se jedne TV-ankete, kad su zbunjene građane pitali: Što je točno, Irak ili Iran. Zanimljivo, dio se odlučivali za jednu od tih opcija, a dio se ipak sabrao i shvatio kako je riječ o različitim stvarima. Kao i u slučaju ‘okretni moment – zakretni moment’, ‘okretanje – zakretanje’.
U ‘stručnim’, čak i stručnim tiskovinama često se koristi pojam ‘zakretni moment’, jer to, kao, ukazuje da klipnjača ‘zakreće’ koljenasto vratilo. A točno je ‘okretni moment’! Evo i zašto:
Treba razlikovati okretanje od zakretanja! U prvom se slučaju radi o rotaciji oko fiksnog (nepomičnog) središta, a u drugom oko pomičnog. Dakle, kotač, upravljač, koljenasto vratilo… se okreću, pa se, logično, radi o okretnom momentu.
Ali, prolazeći kroz zavoj, automobil se zakreće, jer mu se stalno mijenja središte vrtnje, odnosno trenutačni pol rotacije. U pravilu se, istodobno, mijenja i polumjer, odnosno radius rotacije.
Na slici, u dijagramu, plavo je krivulja okretnog momenta (Torque…)