Audi A6, serija C6, statusna limuzina iz Ingolstadta jedan je od najkvalitetnijih modela na tržištu rabljenih, koja može biti isplativa i s više od 300.000 km
Ono što je nekada bio Mercedes-Benz 200 D na našim cestama, najomiljeniji poslovni automobil i ultimativni statusni simbol, danas je Audi A6 3.0 TDI Quattro. Premda i s osnovnim dizelašem od 140 KS taj model ide brže od 200 km/h i stotku hvata u deset sekundi, a nudio se i dizelaš od 180 KS te brojni benzinci, tri četvrtine primjeraka na tržištu rabljenih upravo su u testnoj verziji. Više konja u istoj karoseriji znači i bolje stanje, ali to uvijek ne mora biti tako.
Statusna limuzina visoke srednje klase iz Ingolstadta, uz BMW Serije 5, najpopularniji je elitni automobil na našem tržištu, koji visoko kotira i među kriminalcima. Stoga najprije treba dobro provjeriti sve dokumente, a važno je i što kupujete i od koga kupujete. Zbog vrijednosti auta svakako ga treba pregledati kod dobrog limara, kako ne biste naletjeli na primjerak koji je bio slupan i uz to nestručno popravljen.
Pregledom na dizalici treba provjeriti izbrazdanost diskova te provjeriti ima li zazora u prednjem i stražnjem ovjesu te upravljačkom mehanizmu. Potom dobar mehaničar treba provjeriti stanje motora, prvenstveno mjerenjem kompresije i stupnja zacrnjenja. Ako je u dobrom stanju tlakovi ne bi smjeli biti niži od 29 bara. I sami možete provjeriti motor, ali samo kad je hladan (zagrijanost kamuflira istrošenja). Stanite iza ispušne cijevi i recite vlasniku da ga upali i pusti da radi u leru.
Treba ‘kresnuti’ odmah i raditi potpuno mirno, bez uočljivog crnog sima. Nakon nekoliko minuta recite mu da dvaput nakratko doda gas. Ako iz ispušne cijevi zadimi, nije dobro. Problem mogu biti vraćena kilometraža, stalna oštra vožnja i neredovito održavanje. Paradoks je da vlasnici ovakvih auta neredovitije idu na servise od prosječnih te je važno pregledati servisnu knjižicu.
Ako je uredno ispunjena, to je dobar znak, jer se o autu možete raspitati u ovlaštenom servisu. U protivnom treba posumnjati u sve i tada cijenu treba skinuti za deset, a možda i 20 posto. Premda je vrlo kvalitetan i pouzdan, A6 nije imun na kvarove, a slabe su mu strane kuglasti zglobovi prednjeg ovjesa, kontrolna ploča s instrumentima i servouređaj volana. Automatski mjenjač je poželjna opcija, jer smanjuje opterećenje motora. Kod loše održavanih primjeraka to je dvosjekli mač, jer su popravci vrlo skupi.
Pored dizelaša 3.0 TDI V6 s 225 KS, 233 i 240 KS, u ponudi su bili i 2.7 TDI sa 163 I 180 KS te 2.0 TDI sa 140 KS. Ovog posljednjeg treba izbjegavati, jer je preslab i preopterećen u automobilu mase 1,7 tona. Među benzincima najisplativiji je osnovni 2.0 TFSI sa 170 KS te najsnažniji 4.2 V8 s 350 KS, koji se zbog visoke potrošnje može kupiti najpovoljnije.
Treba izbjegavati benzinca 3.2 FSI s 255 KS, s prvom generacijom direktnog ubrizgavanja. Dizelske su opcije isplativije, a cijene na našem tržištu, ovisno o modelu i godištu, kreću se od 55.000 do 110.000 km. Za primjerke u dobrom stanju, to je povoljan izbor!