U srcu prekrasnog Zagorja odradili smo prve test vožnje s potpuno novom generacijom popularnog Jazz modela s naprednim e:HEV hibridnim sustavom. Ovaj model nije klasična priča, baš zato će uz vrline koje krase Jazz kroz generacije, ponovno osvajati srca ljudi koji traže jednostavnost i kvalitetu. Cijena kreće od 179.990 kuna…
Honda Jazz, s pravom nosi titulu japanskg multipraktika, u svojem četvrtom po redu izdanju ponovno je priča za sebe. Kako smo već najavili novi Jazz, standardni aduti ovog modela (kvalitetna izrada, maksimalno iskorišten prostor) i ovaj put su glavne uzdanice za uspjeh, uz dodani hibridni sustav – e:HEV. To je samo još jedna potvrda, kako Japanci misle ozbiljno kada kažu kako do 2023. planiraju sve modele na neki način elektrificirati.
U praksi, Jazz vozi uz 1.5-litreni benzinski motor snage 97 KS, koji djeluje zajedno s elektromotorom snage 80 kW. Na našim testnim vožnjama u okolici Zaboka bilježili smo tek 4,4 litre potrošnje, a novi model se pokazao solidno potentnim (9,4 s do 100 km/h). Zaključak, ovo je automobil koji će definitivno najbolje od sebe pružiti unutar grada. Hvalimo i ponašanje na autoputu, Jazz se pri brzini od 130 km/h dobro nosi s vanjskom bukom, a pri tome svoje potrošačke apetite zadovoljava na tek 6 litara. Još uvijek jako prihvatljivo!
Novi Jazz neznatno je narastao. Tako u duljinu mjeri 4044 mm, samo 16 mm više od prethodnika, iako uživo djeluje kako je puno veći. U širinu je ostao isti, 1694 mm, dok u visinu mjeri 1526 mm.
Velika novost u Jazz ponudi je izvedba – Crosstar. Svojim izgledom, nešto mišićavijem dizajnom poziva na blage avanture izvan asfalta. To dokazuje i kroz visinu vozila, za 30 mm je viši u odnosu na standardni model (1556 mm). Dok u pogledu udaljenosti podnice od tla u brojkama to znači – standardni Jazz (105,2 mm na 15″ kotačima), odnosno Crosstar 144,2 mm.
Razlike u odnosu na standardni Jazz najviše su vidljive po izgledu prednje maske, ali i naglašenim crnim blatobranima. Isprobani Crosstar nam se posebno svidio u ovoj Surf Blue (2-tone) nijansi, u dvobojnoj kombinaciji.
Osebujan vanjski dizajn, prati isto takva unutrašnjost. Stoga je pogled u interijer ostavio priličan dojam na nas. Novi dizajnerski izričaj Japanaca osobno nam se dopada. Drugačije nešto, a opet tako smireno i jednostavno. Jedino kroz pakete oprema (Comfort, Elegance, Executive) su vidljive i značajne promjene u detaljima. Stoga je naša preporuka, da Jazz priču i vlastitu avanturu krenete barem s Elegance izvedbom.
Osim što je u pogledu popisa opreme zavidno dugačka, detalji poput kože ili platna u vozačkom okružju sigurno će vas veseliti. S druge strane tu je novi 7“ virtualni kokpit i 9“ ekran Honda CONNCECTa (My Honda+ aplijacije, Car Play, Android Auto), koji radi prilično fluidno. Detalj koji ni sami Japanci do sada nisu mogli navesti kao odliku, čak ni u ostalim većim modelima.
Ipak, Jazz se ne kupuje zbog estetike. Pričamo o modelu koji sadašnje vlasnike veseli zbog svoje iskoristivosti i funkcionalnosti. Tim putem ide i novi Jazz, koji opet ima ‘kino’ čarobna sjedala na stražnjoj klupi. Genijalna stvar, prebacivanjem spremnika goriva ispod vozačeva i suvozačeva sjedala, Japanci su dobili ekstra prostor.
Ako je prostranost adut Jazza, onda je to svakako i sigurnosna oprema. Jazz se može pohvaliti CMBS sustavom prevencije sudara, sustavom upozorenja pri napuštanju prometnog traka, sustavom prepoznavanja znakova, inteligentnim limitatorom brzine, sustavom aktivnih dugih svjetala i čitavim nizom iz SENSING paketa aktivne opreme. Osim toga, Jazz se može pohvaliti s čak 10 zračnih jastuka, a novost je i središnji zračni jastuk, smješten u vozačevu sjedalu.
Nova Jazz i službeno je dostupna u domaćim salonima, a početni model Jazz 1.5 Hybrid Comfort dostupan je od 179.990 kuna. Dok za Crosstar izvedbu u Executive paketu oprema treba izbrojati 223.990 kuna. Dosta, ali hibridni svijet još uvijek je na cijeni. No, ne sumnjamo da će jedan dio tog ‘zelenog’ tržišta pripasti ovom ‘glazbeniku’.