TESTIRALI SMO

Renault Clio E-Tech Engineered 145 hibrid, estetski zavodljiv, hibridno totalno pogođen!

Renault Clio do sad smo imali prilike upoznati u različitim pogonskim verzijama, nakon benzinske varijante i one na LPG, sad smo ponovno uživali u hibridu s naglašenim detaljima… 

Nakon što se premijerno predstavio početkom 2019., novi Renault Clio pete generacije već je dobro poznat akter. Riječ je o gradskom modelu, koji naši ljudi obožavaju i definitivno je kod većine izbor broj 1. Nas je osvajao kroz različite pogonske izvedbe TCe 100 i TCe 130 inačici, pa ‘plinaš’ TCe 100 LPG. Sjajan nastup ostavlja već u bazičnim izvedbama, a kad se pojavi kao upravo testirani Enginereed, imamo pravog zavodnika.

Novi Clio u ovoj Engineered izvedbi je jedan od najatraktivnijih automobila u segmentu gradski modela (foto: Hrvoje Grguljaš)

Clio je uvijek igrao na kartu ozbiljnog gradskog modela. Dinamičan dizajn s ipak normalnijim nastupom kod ljudi je odlično prolazi, a to potvrđuje i njegova biografija, koja otkriva njegovu ‘nakladu’ od preko 16 milijuna prodanih vozila.

Testirani model ovaj put je bio najnoviji dodatak u ponudi marke Renault, tako smo u ruke dobili Clio E-Tech Engineered 145 hibrid. Odmah je na prvu jasno, kako ovo nije klasični Clio. Upravo taj Engineered potpis čini Clio, kao i ostale modele u ponudi s tim paketom – izuzetno atraktivnim. Prije svega tu su novi 17 colni naplatci, kao i crni detalji koji se odlično uklapaju s cijelim dekorom na vozilu. Isto tako testni primjerak je stigao u metalik Iron plavoj nijansi (590 eura). Od boja posebno atraktivna je i Siva Schiste, nekako smo mišljenja kako ćemo baš tu nijansu sigurno najčešće viđati, pri odabiru ove verzije.

Oznaka E-Tech engineered na vratima vozila na neki način baš daje specifičan izgled, a iznutra ga krase i neke posebne značajke – umetak na upravljaču, dodatci na instrumentnoj ploči i sjedalima, sve u boji titanija. Dakle, ovaj estetski zahvat, s malim novostima odlično pristaje i veliki je plus u osvajanju srca novih kupaca.

Novi paket opreme donosi i opciju ‘Osvjetljenje’ (doplata 300 eura), a koji nudi uključivanje i isključivanje dugih LED svjetala za maglu sprijeda, uz funkciju osvjetljenja zavoja.

S tehničke strane gledano. Nije na odmet podsjetiti, kako je Clio nastao na Renault-Nissan-Mitsubishi platformi CMF-B što u praksi znači kako je Clio izgledom ali i konceptom oslonjen na modele kao što su Captur te ZOE. To samo potvrđuje ozbiljnost, bolje rečeno odrastanje ovog gradskog modela, koji se zapravo uvijek dobro vozio. Njegove vozačke karakteristike definitivno spadaju u sam vrh među brojnom konkurencijom. Njegove proporcije nude odličan balans za sve, od prostora, do upravljanja u gradskim uvjetima. Osim toga brojni sustavi pomažu u tome. Paket City kamera 360 koji nudi pregled u svim smjerovima dostupan je za 550 eura. Bez obzira koliko god vladali dobro i imali prostornu orijentaciju – ovaj dodatak preporučujemo.

Tehnološki, Clio je izuzetno napredan. Ovaj francuski hit donosi čak 15 sustava za pomoć u vožnji. Testni model imao je i ‘Paket Aktivna sigurnost’, sustav za nadzor mrtvog kuta i upozorava na promet straga (350,00 eura). Kako sve to radi? Tako, da stvarno ne možemo ništa prigovoriti. Dakle, upozorava nas na vrijeme, a isto tako nije naporan sa zvučnim signalima ili slično.

Zaslon od 9,3″ od prvog dana fascinira pojavom ali i jako zavidnom brzinom rada (foto: Nikola Jurković)

Ulaskom u interijer, na prvu u oko upadaju izrazito profilirana sjedala. Osim što pružaju odličnu potporu za vožnju, jako su udobna. Baš vrhunski odrađeno i odabrano. S druge strane, tu je još uvijek dojmljiva multimedija Easy Link veličine 9.3 inča, a točka na i je fini i pod rukom ugodni kožni volan. Izvedba i izbor materijala na visokoj su razini za ovu klasu, nešto što je falilo kod prethodnika. Clio briljira s visokom razinom povezanosti pa su i ovdje u prvom planu navigacijski sustav s mobilnim podacima, Apple Car Play i Android Auto povezivost. Efektno ambijentalno osvjetljenje podiže dojam oko ručice mjenjača…

My Sense programi vožnje dostupan je putem zaslona, gdje se sve kroz zanimljive grafike može pratiti i personalizirati po svome guštu.

Prostranost je na razini B-segmenta vozila, odnosno možemo reći kako za četiri putnika normalne visine pruža i više nego solidnu razinu komocije. Nema osjećaja klaustrofobije, a prtljažnik je nešto manji od standardnih izvedbi (baterije), s 301 litrom.

1.6 litreni benzinac broji 95 KS, a skladan rad dopunjuje elektromotor, sve to je garancije male potrošnje… (Foto: Nikola Jurković)

Kad je već tako vizualno efektan i djeluje sportske naravi, ni u pogonskom smislu nikako ne smije razočarati. I nije. Clio u hibridnoj varijanti donosi u sinergiji 145 KS. Benzinski motor od 95 KS surađuje s elektromotorom snage 49 KS. U praksi, odlično se nadopunjuju, a glede performansi treba nešto malo više od 9 sekundi do 100 km/h. Dojam je kako se ovaj Clio baš ponaša kao mali zvrk. Možda jedino živcira u hladnijim danima, kada benzinac radi nešto grublje i ostavlja dojam kao da cijeli sustav ‘puni’…

No, takve stvari padaju u vodu kada napravite računicu i pogledate kako ovaj Clio zbilja traži malo Supera. U prosjeku smo trošili 5,1 litara na 100 km, a bilo je perioda kada smo gledali i brojke od 4,4 litre na putnom računalu. E-Tech sustav pokazao se već više puta iznimno racionalan.

Na autoputu, vožnja pri 120 do 140 km/h u pravilu znači potrošnju u rasponu od 6 do 6,5 litara. Dakle, odlasci na more i slična putovanja također neće stvarati glavobolju i remetiti godišnje financije i budget.

Clio je vozački dobro posložen. Renault je dobro izbalansirao ovjes, te jako dobro ugađa vozaču na kolnicima bolje ili lošije podloge. Čak i na 17 colnim kotačima…

17 colni naplatci kao novi dodatak u ponudi.. (foto: Nikola Jurković)

Sve u svemu. Clio se kroz godine definirao (ponovno) u najboljeg u klasi. Prve ‘mušice’ otklonjene su i vjerujemo kako buduće vlasnike očekuje ugodna druženja s ovim modelom, Za mlade, stare ili kao drugi automobil u obitelji, sve uloge će odraditi bez problema.
Jedino će ovakve izvedbe možda biti manje konfigurirane zbog konačne cijene, koja premašuje 210.000 kuna. No, takvo je vrijeme, još nedavno smo vozili Volkswagen Polo u R line paketu, za iste novce. To je danas tako, još prije 2-3 godine smo pisali kako su modeli B-segmenta zakoračili u kompakte, izgleda kako se opet ta granica pomaknula. Svejedno, Clio je zaslužio naše pohvale…

TEHNIČKI PODACI

POGON
Motor: benzinski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, Euro6D-Full
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 78 x 83,6 mm
Snaga benzinskog motora: 69 kw / 95 KS pri 5.600 o/min
Moment: 148 Nm pri 3.200-3.600 o/min
Snaga elektromotora: 36 kW / 49 KS
Moment elektromotora: 250 Nm
Baterija: Litij-ionska (1,2 kWh)
Masa baterije: 39 kg
Mjenjač: automatski (multi-mode)
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: B-segment, kompakt, 5 sjedala, 5 vrata
Gabariti: 4050 x 1798 x 1440 mm
Međuosni razmak: 2589 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,42 m
Masa/nosivost: 1336 /435 kg
Prtljažnik: 
391 l
Spremnik goriva
: 39 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukruta osovina
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 280 x 24 / straga puni diskovi 260 x 8
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/45 R17 88 H

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 9,3 sekundi
Na testu: 5.1 l/100 km
CO2: 110 g/km / 128 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model: 17.290 eura (equilibre TCe 90)
Osnovni dizelski model: 18.690 eura (equilibre dCi 100)
Testni model: 29.190 eura (219.932 kn)

Foto: Nikola Jurković

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj