NA DANAŠNJI DAN

25. travnja 1982. bila je kontroverzna VN San Marina u Imoli, s dvobojem Villeneuve-Pironi

Velika nagrada San Marina 1982. od samog je početka bila osuđena da izađe na zao glas, no nitko nije mogao pretpostaviti da će se izroditi u jednu od najzloglasnijih utrka u čitavoj povijesti Formule 1.

Usred rata FIA-FOCA većina je britanskih momčadi odlučila bojkotirati ovo natjecanje, te se na startu pojavilo samo 14 bolida. Najbrži na treningu bili su F1 bolidi Renault, koje su vozili Arnoux i Prost, a iza njih su se smjestili Villeneuve i Pironi u bolidima Ferrari, pri čemu valja spomenuti da je Kanađanin tog vikenda bio otprilike sekundu i pol brži po krugu od momčadskog kolege.

Od britanskih momčadi pojavili su se samo Tyrrell i Toleman, obje s po jednim talijanskim vozačem i glavnim sponzorom momčadi također iz Italije (treće takve kombinacije, Brabham, kojeg je vozio Patrese u bojama Parmalat, ipak nije moglo biti, jer je gazda momčadi bio vođa druge suprotstavljene strane). Kad su Renaulti otpali, utrka se pretvorila u borbu za pobjedu između dvojice Ferrarijevih vozača, Gillesa Villeneuvea i Didiera Pironija. Samo što te borbe, bar po Villeneuveu, nije trebalo biti. Mnogi su smatrali da je on prvi, a Pironi drugi vozač Ferrarija i da bi mu Francuz trebao pomoći u borbi za titulu.

No bila je to rana faza sezone i nitko od njih još nije imao bodova. Nije nikada posve razjašnjeno jesu li postojale momčadske naredbe, kao ni je li postojao i kakav je bio prethodni dogovor među vozačima. Postoje različite teorije o tome. Ono što se čini izvjesnim jest da je Villeneuve, kad bi bio u vodstvu, usporio ritam i čuvao gorivo, a kada bi ga Pironi pretekao i ritam se pojačavao. S druge strane, načelno se smatra da je nesretni i neodređeni signal ‘SLOW’ prvi puta pokazan u trenutku kad je Pironi bio u vodstvu, osam krugova prije kraja, te je moguće da ga je on protumačio kao znak da je pobjeda njegova.

Uvjeren da je riječ samo o predstavi za publiku, Villeneuve je preuzeo vodstvo u pretposljednjem krugu. U posljednjem, Pironi ga je opet pretekao. Ne očekujući napad, Kanađanin se nije niti pokušao braniti. Parkirao je bolid odmah iza cilja i, jedva nagovoren, očigledno bijesan, smrknut se pojavio na dodjeli pehara, a potom smjesta odletio kući u Monako. Nikada više nije progovorio ni riječi s Pironijem, poginuo je dva tjedna kasnije u Zolderu bjesomučno pokušavajući sustići kvalifikacijsko vrijeme tog vikenda bržeg momčadskog kolege.

Slavnu utrku za VN San Marina 1982. pogledajte OVDJE.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj