Malen, fleksibilan i izvanredan u svakom pogledu: 1995. Opel je predstavio potpuno novi automobilski koncept na Ženevskom sajmu automobila koji je probio granice onoga što se do tada moglo zamisliti…
S modelom MAXX, tvrtka sa sjedištem u Rüsselsheimu pokazala je viziju budućnosti za mogući ulazak u Opel svijet prije 30 godina – sve to ukrašeno drugim inovativnim rješenjima i visoko učinkovitim konceptom vožnje.
Danas ulazak u Opelov maleni svijet donosi okretnost i vožnju bez emisija. Najbolja stvar u vezi s tim: u Njemačkoj, potpuno električni Opel Rocks mogu voziti mladi ljudi od 15 i više godina. Kao rezultat toga, mladi vozači sada mogu biti mobilni na četiri kotača čak i ranije nego što su razvojni inženjeri sanjali na premijeri MAXX-a prije 30 godina. Međutim, koliko je individualna pokretljivost, fleksibilnost i stil moguć na malom prostoru, pokazali su dizajneri i programeri MAXX-a već 1995. godine.
“Ljudi imaju različite stilove života, ukuse i potrebe. Konvencionalni automobili ne mogu držati korak, njihova svestranost doseže svoje granice. Ali MAXX pokazuje izlaz iz ovog ograničenja,” objavio je Opel na svjetskoj premijeri potpuno novog automobilskog koncepta na Ženevskom sajmu automobila 1995. I doista, maksimalna fleksibilnost i varijabilnost temeljne su kompetencije buduće studije namijenjene gradskom prometu.
Kako bi to postigli, Opelovi inženjeri i dizajneri napravili su potpuno novi korak u dizajnu i razvoju MAXX-a. Na primjer, vanjska obloga karoserije nije izrađena od prešanih čeličnih limova, već uglavnom od ekstrudiranih aluminijskih profila u modularnom dizajnu. Različiti dijelovi zavareni su zajedno kako bi formirali ćeliju, djelomično izloženu i ugrađenu u vanjske i unutarnje konstrukcije – struktura koja je ranije bila poznata iz konstrukcije zrakoplova, ali nešto potpuno novo u automobilskoj proizvodnji i za koju je Opel osigurao patentna prava.
Ćelija izrađena od ekstrudiranih aluminijskih profila čini osnovu za modularni dizajn. Bio je ključ za koncept MAXX i preteča modernih fleksibilnih arhitektura vozila. Uz duljinu od samo 2,97 metara te širinu i visinu od 1,58 metara, MAXX s dvoja vrata nudio je obilje prostora. Ako su kupci htjeli ponijeti puno prtljage sa sobom, mogli su se odlučiti za MAXX kao dvosjed s utovarnim volumenom od 500 litara. Bio je moguć čak i prijevoz glomaznih predmeta duljine do dva metra. A u slučaju da su dodatni putnici poželjeli prijevoz, tu je mogućnost nudila stražnja klupa ugrađena u aluminijsku konstrukciju.
Osim fleksibilnosti, programeri su pazili i na sigurnost. Osim čvrste aluminijske konstrukcije, MAXX 1995 već je imao zračni jastuk za vozača i sustav protiv blokiranja kotača (ABS). McPherson prednji ovjes temeljen na Dynamic Safety Principle (DSA) također je korišten na Opel Vectri i Opel Omega. Opelovi inženjeri smjestili su spremnik za gorivo između stražnjih kotača radi optimalne sigurnosti, dok je aluminijska struktura zaštitno obavila stražnji kraj i stvorila deformabilnu strukturu sprijeda. A zahvaljujući upotrebi lakog metala, MAXX je težio samo oko 650 kilograma.
Današnji mali Rocks nudi električni doseg do 75 kilometara, koji se može prijeći pri brzinama do 45 km/h. Dvosjed se može puniti preko svake normalne kućne utičnice. Odgovarajući kabel za punjenje integriran je iza suvozačevih vrata. S krugom okretanja od samo 7,20 metara, vozači mogu upravljati 2,41 metar kratkim i samo 1,39 metara širokim (bez vanjskih retrovizora) Rocks kroz uske zavoje ili na mala parkirna mjesta…