Ford Falcon, prvi američki kompakt (460 x 178 x 138 cm), predstavljen 2. rujna 1959.

Ford Falcon je postizao 140 km/h, do stotke ubrzavao za 17 s i trošio, za američke pojmove, povoljnih 13 litara. S automatskim 2-stupanjskim mjenjačem Ford-O-Matic imao je nešto lošije performanse (137 km/h, 20 s), a trošio 14 litara…

Premda su manje tvrtke u nekoliko navrata bez većeg uspjeha američkoj publici pokušale predstaviti manje, kompaktnije i jeftinije automobile, detroitska Velika trojka (Big ThreeGM, Ford i Chrysler) nije marila za to. Njihovi su automobili tijekom 1950-ih bili sve veći, glomazniji i skuplji.

Istodobno, u samo pet godina prodaja uvoznih europskih modela porasla je za više od tisuću posto i na krilima brendova Volkswagen, Fiat i Renault, ali i danas zaboravljenih, Triumph, Simca… dosegla deset posto tržišta.

Bio je znak za uzbunu i do kraja 1959. sve će tri korporacije predstaviti svoje kompaktne modele, koji su i dalje bili veći i skuplji od europskih, ali i osjetno manji i povoljniji od ostatka njihove game.

Chevrolet će predstaviti Corvair, a Chrysler Valiant, no prvi se pojavio Falcon, najmanji model tvrtke Ford.

Ostaje pomalo nejasno zašto Ford nije preuzeo neki od  postojećih modela svojih europskih podružnica, no u svakom slučaju 2. rujna 1959. Henry Ford II na posebnom televizijskom kanalu publici u čak 21 gradu diljem SAD predstavio najnoviji model tvrtke, uz najavu da će promijeniti način američke percepcije automobila.

Klasična limuzina kompaktnih američkih, ali velikih europskih dimenzija (460 x 178 x 138 cm) pokretala se rednim 6-cilindarskim motorom 2.4, OHV s četiri ležaja radilice i jednim karburatorom, koji je razvijao 91 KS, a snagu prenosio 3-stupanjskim ručnim ili automatskim 2-stupanjskim mjenjačem.

Već sljedećih godina Falcon je definitivno bio najuspješniji od novih kompaktnih modela, prodajno osjetno ispred Corvaira i Valianta, a na mehaničkoj će osnovi druge generacije modela nastati i najveći fenomen američke auto industrije 1960-ih, Mustang.

Sam će Falcon ostati u ponudi Forda sve do 1970., premda će ime biti korišteno i za neke druge modele Plavog ovala na drugim kontinentima, ponajprije u Australiji.


Komentari

loading...