Neke automobile stvarno je teško vidjeti u ovoj kategoriji, ali njihovo vrijeme je očito prošlo ili ih zakon tržišta više ne trpi…
Još nas samo nekoliko dana dijeli od nove godine, pa se možemo pozabaviti i sudbinom modela. Nažalost, na listi onih koji odlaze (čitajte: nestaju) su stvarno brojni automobili za koje možemo reći – velika šteta!
Za mnoge od ovih automobila prošlo je dosta vremena. Jaguar ukida cijelu svoju liniju dok se tvrtka priprema za elektrificiranu eru. Nissan, sada pod novom upravom, ukida neka od svojih manje voljenih vozila. I Maserati se konačno rastaje od zastarjelih luksuznih automobila.
Na suprotnom kraju spektra, bit ćemo tužni vidjeti neka od ovih vozila nestati. Kultni Nissan GT-R konačno će završiti karijeru dulju više od 11 godina, a jedan Bugatti Chiron prepušta mjesto novijima (Tourbillon op.a).
Donosimo listu najzvučnijih modela koji broje sitno…
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Kultni talijanski proizvođač ukida Giuliu Quadrifoglio odmah po završetku 2024., ali šef sjevernoameričkih operacija Larry Dominique kaže da bi se oznaka djeteline mogla vratiti u sljedećih nekoliko godina na električni ili hibridni automobil performansi.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa također ukida Stelvio Quadrifoglio. SUV s performansama od 510 KS neće preživjeti 2025. jer se tvrtka udaljava od motora s unutarnjim izgaranjem radi tranzicije na baterije.
Audi A5 Coupe / Cabrio
Još dvije žrtve modernije linije su A5 Coupe i A5 Cabrio. Kao što već znate novi A4 je zapravo postao A5.
BMW X3M
BMW nije službeno potvrdio kraj modelu X3M, ali sve se glasnije priča o tome. Novi X3 vjerojatno neće proizvesti M model orijentiran na performanse. BMW će se umjesto toga fokusirati na nadolazeći SUV iz Neue Klasse postave.

Bugatti Chiron
Dolazak novog Tourbillona označava kraj linije za omiljeni Chiron. Hiperautomobil je imao izuzetno uspješnu osmogodišnju vožnju, iznjedrivši desetke iteracija, i barem nakratko, svjetski rekord najveće brzine.
Jaguar svi modeli
Suluda odluka. Profinjena britanska marka kao da odbacuje sve vrijedno i cijelu povijest i zakreće u novom smjeru. Jaguar će tako tijekom 2025. nuditi još F-Pace, valjda one koji su ostali na lageru. A noviteti i početak prodaje nove generacije modela očekuje se tijeko 2-3 godine. Stvarno nevjerojatno!

Lamborghini Huracan
Huracan je odradio svoje, živio novi Temerario. Nestvarno dugih, nikad ne bi rekli, ali nakupilo se 10 godina proizvodnje i u tom periodu ostvario je više od 10.000 automobila u 2023. godini — najboljoj prodajnoj godini ove marke u povijesti.
Maserati Levante
Maserati smanjuje ponudu isključivo na MC20, kompaktni SUV Grecale i, naravno, novi GranTurismo. Ali to znači da jedan od najprodavanijih modela marke – SUV Levante – neće doživjeti do 2025. godine. Proizvodnja je službeno završila još u ožujku 2024. godine! Koliko god bio prodavan, daleko je to od velikih očekivanja koje su imali…
Mitsubishi Spacestar/Mirage
I hatchback i limuzinska verzija Mitsubishi modela navodno će skončati krajem 2024. Vrijeme je napravilo svoje…

Mini Clubman
Mini i njegova nova i poboljšana linija neće uključivati dugovječni na tržištu – Clubman. Nema još konkretnih informacija, ali prema svim informacija, ovaj model neće još dugo.
Nissan GT-R
Ikona. Legenda. Definicija performansi. Baš to je bio ovaj model i zato smo ga ostavili za kraj, jer ovaj automobil na listama mnogih u domeni ‘dream car’. Od 2009. se predstavio u toliko edicija i jednostavno se nametnuo performansama i dizajnom u status besmrtni…
