250 KS U NEVJEROJATNOJ IZVEDBI

Mercedes-Benz A 38 AMG, eksperiment koji je brzo ugašen

Kultna iz više razloga W168 generacija, bila je poznata po svemu, samo ne po uvjerljivim performansama…

Mercedes-Benz A-klasa, prve generacije (W168) poznata je po raznim stvarima. Jedna zanimljiva stvar je prva ugradnja dvostrukog motora, dok s druge strane aerodinamika i vozne osobine (test izbjegavanja soba) nisu za pohvalu. Njemački inženjeri bi više nego išta voljeli, kada bi svi zaboravili na te stvari.

Ovaj raritetni A38 u prednjem dijelu automobila ima smješten motor pod kutom, tako da bi u slučaju frontalnog sudara kliznuo ispod kabine, a ne u nju gdje bi motor mogao udariti putnike u prednjem dijelu automobila.

A klasa je odmah dobila kao serijsku opremu ESP 1997., nakon prevrtanja i dalje je bio prilično nezgrapan u vožnji. To je rezultat izuzetno visokog težišta, budući da je i preko 10 cm viši od svih ostalih automobila u svojoj klasi, u to vrijeme.

Vratimo se našem neobičnom klasiku. Mercedes-Benz A38 AMG je automobil o kojem se jako malo zna, osim činjenice da ih je napravljeno tek nekoliko (neki izvori kažu jedan, drugi tri ili četiri) i da ga je tada F1 vozač Mercedesa, Mika Häkkinen, dobio na poklon.

Temeljen na izvedbi A190, s jednostavnim rednim 4-cilindričnim motorom od 125 KS, s vremenom je prošao tretman u Affalterbachu. Nekome je sinula ideja, kako bi A klasa mogla dobiti motor, poput malog Smarta. I dosita, krenuli su u realizaciju projekta…

Obiteljski model preko noći je postao monstrum. Stražnji motor u pratnji onog naprijed u sinergiji su ispucavali 250 KS. Do 100 km/h ubrzava za svega 5,7 sekundi, a za kočenje te nespretne forme vozil a brinu diskovi posuđeni E 55 AMG.

No, takva izvedba bila je previše ekstremna i nelogična. Pa se Mercedes prebacio na A21 AMG, a ta izvedba ubrzo je postala A210 Evolution, jer je ova A 21 smatran previše slabim za AMG oznaku.

Mališan se ipak smirio i vozio uz dovoljno živih 140 KS, a do 100 km/h je grabio za 8 sekundi.

Nažalost ili na sreću (vi prosudite) nije prodano mnogo Evolution modela, što ih čini danas prilično rijetkim. Više od 20 godina je prošlo i dalje je samo zanimljiva priča, ali ne i kupovina.

foto: screenshot youtbue

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj