Sa Sprinterom, Mercedes Benz Vans je prije 30 godina lansirao kombi, čije se ime još uvijek koristi kao sinonim za cijelu kategoriju vozila velikih kombija…
Prije trideset godina, marka sa zvijezdom lansirala je kombi koji je trebao ispisati povijest: Sprinter. Kao prvi Mercedes‑Benz dostavno vozilo zvučnog imena, napravio je revoluciju u segmentu lakih gospodarskih vozila 1995. godine.
Ta godina bila je prekretnica u mnogim pogledima. Sprinter je naslijedio legendarni T1/TN i bio je prvi kombi sa zvijezdom koji je imao ime umjesto sirovih brojeva i slovnih kodova. Preuzeo je samo osnovni tehnički koncept od svog prethodnika – sve ostalo dizajnirano je od nule. Kombinacija samonosive karoserije i pogona na stražnje kotače visoke trakcije, moderne šasije s neovisnim prednjim ovjesom i snažnim motorima bila je jedinstvena za to vrijeme, a kupcima je nudila brojne prednosti u pogledu voznih svojstava i udobnosti. Štoviše, nijedan drugi kombi u to vrijeme nije nudio više sigurnosnih značajki i pomogao u boljoj zaštiti vozača i okoline: već je prvi Sprinter imao disk kočnice u cijelosti, ABS sustav protiv blokiranja kočnica, automatski diferencijal kočenja, sigurnosne pojaseve u tri točke podesive po visini i kopče sigurnosnih pojaseva pričvršćene na sjedalo kao standard. Opcijski je bio dostupan zračni jastuk za vozača.
Prva generacija Sprintera lansirana je 1995. kao šasija, kamionet ili kiper, svaki s kabinom za posadu ili pojedinačnom kabinom, te kao furgon ili autobus za posadu s pet ili devet sjedala, s ravnim ili visokim krovom. Međuosovinski razmaci bili su od 3000 do 4025 milimetara. Dopuštena ukupna masa vozila u početku je bila 2590, 2800 ili 3500 kilograma.
Mercedes‑Benz je također naglasio temu sigurnosti u opsežnom ažuriranju 2000. godine: Zračni jastuk za vozača sada je također bio dio standardne opreme, s opcijskim zračnim jastukom za suvozača koji je također štitio putnike na unutarnjoj strani suvozačevog dvostrukog sjedala. Prozorski zračni jastuci i ASR za kontrolu proklizavanja također su bili dostupni od sredine 2000. godine. Uvođenjem ESP elektroničkog programa stabilnosti, Sprinter je postavio nove standarde u aktivnoj sigurnosti od 2002. godine. Od tad se piše ova uspješna transportna priča…