Mercedes-Benz kombiji već su desetljećima neizostavni suputnici u mnogim industrijama. Generacije obrtnika, kurira, policajaca, bolničara i entuzijasta kampera cijenili su razvoj proizvoda tijekom godina. Ove godine marka s logom zvijezde slavi nekoliko obljetnica…
U rujnu 1969., prije 55 godina, prvo lako gospodarsko vozilo Hanomag-Henschel izašlo je s proizvodne trake u Bremenu u bivšoj tvornici Borgward. To je uslijedilo nakon prijenosa proizvodnje dostavnih vozila i karavana iz tvornice Hamburg-Harburg. U isto vrijeme, Daimler-Benz je stekao 51 posto udjela i time također plasirao vozila pod oznakom Mercedes‑Benz L 306. Na prijelazu 1970./1971. Daimler-Benz je preuzeo sve preostale dionice Hanomag-Henschela i nastavio s izradom L 306 do 1977.

Zatim je 15 godina kasnije, tj. prije 40 godina, 19. srpnja 1984., u tvornici u Bremenu proizveden 290.958. i posljednji kombi iz serije interno poznat kao T1/TN. Ovo je označilo kraj proizvodnje kombija Mercedes-Benz u Bremenu, sa cjelokupnom proizvodnjom sada koncentriranom u tvornici u Düsseldorfu, gdje se T1/TN proizvodio od 1980. Od tada se Bremen koristio isključivo kao tvornica automobila. U tvornici u Düsseldorfu do 1995. proizvedeno je još gotovo 660.000 dostavnih vozila iz serije.
Prvi put predstavljen 1977., T1/TN je tehnički revidiran i poboljšan za svoje novo izdanje u ožujku 1989., prije 35 godina. Inženjeri su se usredotočili na tri glavna cilja: više snage, veća brzina i niže emisije. Dva nova motora dobila su titulu “Diesel 1989”. S ovim sveobuhvatnim zatezanjem lica, tvornica u Düsseldorfu završila je događajima bogate 80-e. Ukupno je oko 900.000 kombija napustilo mjesto proizvodnje do 1992.

1995. pojavio se Sprinter, novi Mercedes‑Benz kombi, označio je prekretnicu na mnogo načina. Sprinter je bio prvo gospodarsko vozilo sa zvijezdom koje je imalo ime umjesto običnih brojeva i slovnih kodova. Pokrenula je uspješnu proizvodnu ofenzivu za Mercedes-Benz Vans sektor.
Sprinter je slijedio Mercedes‑Benz T1/TN, pravu legendu proizvedenu u gotovo milijun primjeraka tijekom 18 godina. Iako je usvojio osnovni tehnički koncept T1/TN, sve ostalo je revolucionirano. Kombinacija samonosive karoserije, pogona na stražnje kotače visoke vuče, moderne šasije s neovisnim prednjim ovjesom, vrhunske sigurnosne opreme i snažnih motora bila je jedinstvena. Od samog početka, Sprinter se pozicionirao kao pravi svestrani automobil. Zahvaljujući mnoštvu varijanti i opcija, postao je prvi izbor u svim industrijama i ostao je takav do danas.

Početkom 2024. Mercedes-Benz je ponovno redefinirao segment velikih kombija. Ažurirani Sprinter nudi značajno povećanje sigurnosti, udobnosti i digitalnog umrežavanja uz zadržavanje svoje fleksibilnosti. S ažuriranim eSprinterom, Mercedes-Benz Vans također provodi sljedeću fazu svoje strategije elektrifikacije. Trijada učinkovitosti, dometa i volumena punjenja čini potpuno električni kombi svestranim svestranim vozilom.
Iduće godine Mercedes-Benz Vans će proslaviti 30. godišnjicu Sprintera. Njegov ‘mlađi brat’ Vito, svestrani automobil u segmentu srednje velikih kombija, također slavi 30. rođendan.