Prije 55 godina - 1969.

Mercedes-Benz Vans, kombi vozila koja su kroz desetljeća donijela brojne inovacije

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz kombiji već su desetljećima neizostavni suputnici u mnogim industrijama. Generacije obrtnika, kurira, policajaca, bolničara i entuzijasta kampera cijenili su razvoj proizvoda tijekom godina. Ove godine marka s logom zvijezde slavi nekoliko obljetnica…

U rujnu 1969., prije 55 godina, prvo lako gospodarsko vozilo Hanomag-Henschel izašlo je s proizvodne trake u Bremenu u bivšoj tvornici Borgward.  To je uslijedilo nakon prijenosa proizvodnje dostavnih vozila i karavana iz tvornice Hamburg-Harburg. U isto vrijeme, Daimler-Benz je stekao 51 posto udjela i time također plasirao vozila pod oznakom Mercedes‑Benz L 306. Na prijelazu 1970./1971. Daimler-Benz je preuzeo sve preostale dionice Hanomag-Henschela i nastavio s izradom L 306 do 1977.

Foto: Mercedes-Benz

Zatim je 15 godina kasnije, tj. prije 40 godina, 19. srpnja 1984., u tvornici u Bremenu proizveden 290.958. i posljednji kombi iz serije interno poznat kao T1/TN. Ovo je označilo kraj proizvodnje kombija Mercedes-Benz u Bremenu, sa cjelokupnom proizvodnjom sada koncentriranom u tvornici u Düsseldorfu, gdje se T1/TN proizvodio od 1980. Od tada se Bremen koristio isključivo kao tvornica automobila. U tvornici u Düsseldorfu do 1995. proizvedeno je još gotovo 660.000 dostavnih vozila iz serije.

Prvi put predstavljen 1977., T1/TN je tehnički revidiran i poboljšan za svoje novo izdanje u ožujku 1989., prije 35 godina. Inženjeri su se usredotočili na tri glavna cilja: više snage, veća brzina i niže emisije. Dva nova motora dobila su titulu “Diesel 1989”. S ovim sveobuhvatnim zatezanjem lica, tvornica u Düsseldorfu završila je događajima bogate 80-e. Ukupno je oko 900.000 kombija napustilo mjesto proizvodnje do 1992.


Foto: Mercedes-Benz

1995. pojavio se Sprinter, novi Mercedes‑Benz kombi, označio je prekretnicu na mnogo načina. Sprinter je bio prvo gospodarsko vozilo sa zvijezdom koje je imalo ime umjesto običnih brojeva i slovnih kodova. Pokrenula je uspješnu proizvodnu ofenzivu za Mercedes-Benz Vans sektor.

Sprinter je slijedio Mercedes‑Benz T1/TN, pravu legendu proizvedenu u gotovo milijun primjeraka tijekom 18 godina. Iako je usvojio osnovni tehnički koncept T1/TN, sve ostalo je revolucionirano. Kombinacija samonosive karoserije, pogona na stražnje kotače visoke vuče, moderne šasije s neovisnim prednjim ovjesom, vrhunske sigurnosne opreme i snažnih motora bila je jedinstvena. Od samog početka, Sprinter se pozicionirao kao pravi svestrani automobil. Zahvaljujući mnoštvu varijanti i opcija, postao je prvi izbor u svim industrijama i ostao je takav do danas.

Foto: Mercedes-Benz

Početkom 2024. Mercedes-Benz je ponovno redefinirao segment velikih kombija. Ažurirani Sprinter nudi značajno povećanje sigurnosti, udobnosti i digitalnog umrežavanja uz zadržavanje svoje fleksibilnosti. S ažuriranim eSprinterom, Mercedes-Benz Vans također provodi sljedeću fazu svoje strategije elektrifikacije. Trijada učinkovitosti, dometa i volumena punjenja čini potpuno električni kombi svestranim svestranim vozilom.

Iduće godine Mercedes-Benz Vans će proslaviti 30. godišnjicu Sprintera. Njegov ‘mlađi brat’ Vito, svestrani automobil u segmentu srednje velikih kombija, također slavi 30. rođendan.

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Podijeli na:

Preporučeni sadržaj

Ponosno objavljujemo suradnju HAK-a & Osiguraj.me
Član ste HAK-a? Pokupite ekskluzivan dodatni popust od 12%. Kliknite odmah!
Sudjelovali ste ili skrivili prometnu nesreću? Smanjite financijsku štetu uz ovih 10 savjeta!