Na povišenim se temperaturama zrak širi te mu se povećava tlak, ali zbog toga ljeti ne treba snižavati tlak zraka u gumama, jer se time gume više uvijaju, što povećava trenje i zagrijavanje gume, dakle stvara se kontraefekt
Tlak zraka u gumama iznimno je važan za vozna svojstva, sigurnost vožnje, potrošnju goriva i trošenje gume te ga je preporučljivo redovito kontrolirati
Automobil se dodiruje podloge (kolnika) samo gumama, površinom četiri ljudska dlana, koji su zaduženi prenošenje pogonskih, kočnih i upravljačkih sila te su od presudnog značenja za vozna svojstva, sigurnost vožnje i trajnost gume. Tijekom cijele godine treba podešavati ispravan tlak u automobilskim gumama, jer je to od presudnog je značenja za prianjanje guma na kolnik, a time na upravljivost, stabilnost i sigurnost automobila.
Ako je tlak zraka prenizak, guma se pojačano deformira i uvija te se ne može uspostaviti dobra kontaktna površina s asfaltnom podlogom. Zbog toga guma prije proklizava, automobil se lakše zanosi te se produžava zaustavni put. Istodobno se povećavaju otpori kotrljanja te se guma ubrzano troši, a povećava se i potrošnja goriva.

Sniženi tlak zraka u gumama produžuje zaustavni put i povećava rizik zanošenja. Istodobno se povećava otpor kotrljanja te povećava potrošnja goriva i trošenje guma. Posebice je štetno ako je tlak zraka različit u lijevom i desnom kotaču na istoj osi. Ispravna automobilska guma (pneumatik) minimalno propušta zrak te se tlak u gumi smanjuje za oko 0,1 bar mjesečno.
No, nepravilnosti i starenje gume mogu ubrzati taj proces te se povećava rizik vožnje s premalim, odnosno nepravilnim tlakom zraka u gumama. Zbog toga je preporučljivo pri svakom tankiranju goriva, odnosno svakih 15 dana, a najmanje jedanput mjesečno kontrolirati tlak zraka u gumama te postaviti ispravni.

Tlak zraka je preporučljivo kontrolirati ujutro, na početku vožnje, kako bi mjerenje bilo vjerodostojno. Naime, zagrijavanjem u gumi zrak se širi te mu se povećava tlak pa bi podešavanjem u takvom stanju podesili tlak niži od potrebnog. Ako često vozite autocestom, odnosno povećanim opterećenjem, preporučljivo je postaviti tlak zraka u gumama za puno opterećenje (prema tablici na središnjem nosaču karoserije, za konkretnu dimenziju guma).
Tlak zraka u gumi preporučljivo je podešavati prije vožnje, na hladno, ili kad nije jako ugrijana, dakle, nakon dolijevanja goriva kojem je prethodila umjerena vožnja. Dakle, redovito kontrolirajte tlak zraka u gumama (otprilike pri svakom drugom punjenju goriva) te podesite propisani tlak, ovisno o opterećenju. Ako se tlak zraka značajnije gubi, treba ga češće kontrolirati, ali i otići u – gumarski servis.
Napuhivanje guma dušikom je preporučljivo, ne i nužno…
Previsok tlak također nije dobar, jer se smanjuje kontaktna površina, guma se nepravilno troši te se povećavaju dinamička opterećenja podvozja i cijelog automobila. Posebice je opasan neravnomjeran tlak na određenoj osovini. Zbog toga je nakon svakog punjenja goriva preporučljivo provjeriti tlak u gumama te ga podesiti, prema uputama, ovisno o opterećenju. To je posebno važno kad je u ljetnom razdoblju cesta skliska, odnosno pada kiša, jer se smanjuje rizik da nastane aquaplaning.

Dakle, redovito kontrolirajte tlak zraka u gumama (otprilike pri svakom drugom punjenju goriva) te podesite propisani tlak, ovisno o opterećenju. Ako se tlak zraka značajnije gubi, treba ga češće kontrolirati, ali i otići u – gumarski servis.