DOBRO JE ZNATI

STRUČNJAK SAVJETUJE Ove 2 greške rade mnogi vozači te nepotrebno opterećuju i troše spojku i mjenjač

Pixabay, Autoportal.hr

Držanje automobila na uzbrdici djelomično otpuštenom spojkom te kretanje naprijed iz rikverca, prije nego se automobil potpuno zaustavi, nepotrebno haba lamelu spojke i opterećuje mehanizam prijenosa snage

Automobilska spojka je potrošni dio i zbog toga se na nju ne daje garancija (kao ni na tarne dijelove kočnica). Dobrom vozaču spojka može trajati cijelog vijeka automobila, a u ekstremnom slučaju spojka se može istrošiti i uništiti samo u jednom manevru, odnosno vožnji. Zbog toga se po trajnosti spojke procjenjuje i kvaliteta vozača. Loši vozači često rade sljedeće dvije greške koje skraćuju vijek spojke, a istodobno i cijelog mehanizma prijenosa:

Kretanje naprijed prije nego se u vožnji unazad vozilo potpuno zaustavilo
Ovo je česta pogreška pri manevriranju, koji mnogi rade po navici, jer im je tako lakše. Tada se nepotrebno povećava opterećenje i habanje lamele spojke, sinkronih prstenova, homokinetičkih zglobova, jer se automobil ne zaustavlja kočnicom nego snagom u nasuprotnom hodu (trenjem lamele spojke). Time se deseterostruko povećava trošenje spojke, koje se nužno događa pri svakom kretanju, a istodobno i mjenjača i homokinetičkih zglobova. Zbog toga se spojka nakon određenog roka istroši i mijenja, ovisno o stilu vožnje.
Ispravan postupak: kad pri manevriranju iz hoda unatrag treba krenuti naprijed, nožnom kočnicom treba potpuno zaustaviti automobil, prebaciti mjenjač iz položaja R u prvi stupanj i krenuti naprijed.

Zadržavanje automobila na uzbrdici mjenjačem u prvom stupnju i lagano otpuštenom spojkom
Ovaj pogrešan i štetan postupak mnogi rade kad automobil nakratko zaustave na blažoj uzbrdici, bilo na semaforu ili zbog zaustavljanja vozila ispred. Tada mnogi zadržavaju automobil laganim otpuštanjem spojke, dok je motor u prvom stupnju. Time se, dok je automobil zaustavljen lamela nepotrebno troši (trenjem o zamašnjak), umjesto da je slobodna.
Ispravan postupak: Ako se kraće zaustavljate na uzbrdici, pritisnite nožnu kočnicu, držite spojku do kraja pritisnutu i ostavite mjenjač u prvom stupnju. Ako je dulje zaustavljanje na uzbrdici, aktivirajte parkirnu kočnicu, prebacite ručicu mjenjača u N i pustite spojku.


Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Podijeli na:

Preporučeni sadržaj

Ponosno objavljujemo suradnju HAK-a & Osiguraj.me
Član ste HAK-a? Pokupite ekskluzivan dodatni popust od 12%. Kliknite odmah!
Sudjelovali ste ili skrivili prometnu nesreću? Smanjite financijsku štetu uz ovih 10 savjeta!