Prvi klasični automobil s integralnim pogonom (4×4) konstruirao je 1903. belgijski inženjer Joseph Valentin Laviolette…
Bio je to nizozemski Spyker, koji je istodobno prvi uveo koncepciju rednog 6-cilindarskog motora, obujma 8686 ccm i snage 50 KS.
Kočenje su osiguravale dvije odvojene blokade na prijenosnom mehanizmu. Za planetarni uspjeh pogona 4×4 najviše je zaslužan legendarni ratni terenac Jeep Willys, kojeg su 1940. napravile tvrtke American Bantam Co. i Willys Overland Inc.
Civilna verzija stigla je 1947., a godinu dana kasnije i glavni konkurent Land Rover. Prvi luksuzni automobil s integralnim pogonom bio je engleski Jansen FF iz 1966., a 1970. predstavljen je japanski Subaru 1800.
Prvi veliki tržišni uspjeh automobila s pogonom 4×4 počinje 1980., kad je predstavljen Audi Quattro.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!