Litij-ionske baterije su temelj svakog novog električnog i plug-in-hibridnog automobila, pa mnoge zanimaju pitanja o kapacitetu, masi, trajnosti…
Litij-ionske baterije spremaju 1 kWh električne energije u oko 5 kilograma mase, a prosječni električni automobil kompaktne klase (C-segmenta) ima električni kapacitet od 50 kWh, dakle prosječna masa baterijskog sustava je oko 250 kilograma.
Ovisno o izvedbi i tipu litij-ionskih baterija, udio litija je od 0,015 do 0,040 kg/kWh, dakle prosječni udio čistog litija po električnom automobilu na tržištu je između 1 i 2 kilograma.
Projektirana trajnost litij-ionskih baterija je deset godina, a većina proizvođača automobila daje garanciju na osam godina i 66 posto kapaciteta, što ranije istekne (ako im kapacitet padne ispod 66 posto ranije, proizvođač ih je dužan zamijeniti.
Dakle, za osam godina litij-ionske baterije izgube oko trećinu kapaciteta. Upravo zbog činjenice da litij-ionske baterije nakon korištenja u automobilima zadržavaju do 70 posto početnog kapaciteta, predviđeno je njihovo korištenje u stacionarnim postrojenjima, kako bi se punile u vremenima viškova električne energije (noću), a vraćale struju u sustav danju.
To se već intenzivno razvija u najbogatijim zemljama EU-a, posebice Francuskoj i Njemačkoj.