Jeep Avenger je prvi model ovog proizvođača dizajniran u Europi isključivo za europske kupce. Poseban je jer je prvi potpuno električan model u 80 godina dugoj povijesti marke, ali i zbog svojih gradski, kompaktni linija…
Jeep je unatrag desetak godina puno toga promijenio u svojoj filozofiji. Međutim, ostao je vjeran slobodnom, off-road duhu. Taj karakter zadržao je i najmanji u porodici kultne marke. Novi Jeep Avenger je prilično atraktivan mali SUV, koji uvelike koristi plodove suradnje Stellantis grupe. Nije tajna kako se u toj korporaciji sva vrhunska iskustva dijele međusobno. Jeep je u toj priči jako dobro prošao…
Avenger je zamišljen kao urbani SUV, koji odiše svježinom. Isto tako, Jeep dizajneri nisu se odrekli prepoznatljivih linija i detalja. Novi i najmanji akter u ponudi sad broji ‘samo’ 408 cm u duljinu. Kompaktne linije zapravo uživo izgledaju puno veće. Pogled na prednju masku i ozbiljan pogled kroz svjetlosni LED potpis, dovoljno za reći kako je Avenger baš model sa stavom. Za razliku od braće po tehnologiji e-2008 i pogotovo Mokka-e.
Na test nam je stigao električni Avenger, još tijekom ljeta je bio predstavljen isključivo u izvedbi koja pristaje samo na ‘gorivo’ iz električni punjača. Danas je ta priča drugačija, pa ako vas je odmah kupio izgledom, odmah ćemo vam priopčiti kako je od nedavno Avenger dostupan i u varijanti s benzinskim motorom (1.2 turbo, 100 KS) dostupan za 26.988 eura. Električne izvedbe ipak su dosta skuplje. Zlatna sredina mogao bi biti najavljena hibridna izvedba Avenger e-Hybrid…
Kada je potpuno električni Avenger u pitanju, Jeep je ovdje dobio dobio eCMP2-platformu, koja ide i uz model sa standardnim benzinskim motorom. Stellantis je to mudro odigrao, pa je u baterijske postavke preselio u prostore u kojima biste našli ispušni sustav, spremnik goriva te prazan prostor ispod sjedala čime prostori za noge ostaju slobodni.
Kao i mnogi električni modeli, Jeep je tako dobio na prostoru, posebno na prednjim sjedalima. Iza je već priča malo uskraćena. No, pričamo o B-segmentu povišenih vozila, teško se tu itko izdvaja. Prtljažni prostor od 355 l je solidan, a najveći plus je zapravo njegova forma pravilnog oblika, tako da se ne gubi prostor i talent za pohranu u nekim udubinama i slično.
Vozačka pozicija zato je iznimno dobra. Osjećaj je kao da se vozite u broj većem modelu. I tu prepoznajemo jako puno toga što Stellantis danas promovira i plasira u svoje proizvode. Od virtualnog kokpita, do multimedije. Solidno je sve odrađivalo posao, nekad bi voljeli da je sve malo fluidnije, ali za taj dio dajemo ocjenu vrlo dobar. Efektna su i rješenja uvijek popularnog ambijentalnog osvjetljenja, na samim krajevima kontrolne table. Što se tiče materijala, dominira lijepo izvedena plastika.
Hvalimo i jednostavnost korištenja. Pritisak na tipku ‘Start’ i Avenger je spreman za pokret. Nakon odabira i pritiska tipke D. Nije klasična ručica mjenjača, već niz tipki. Zanimljivo i drugačije. Lako se naviknuti na ovaj detalj…
Jeep Avenger možda je mali ili kako se popularno voli reći ‘baby Jeep’, ali želi biti poput najveće braće – modela Wrangler i Grand Cherokee. Pa tako u vozačkom smislu, osim što kroz izdužen poklopac motora i povišeno sjedenje, donosi dobar osjećaj u vožnji. Ipak, njegove off-road avanture, mogu ostati samo na makadamskim i nešto ozbiljnijim blatnjavim putevima. Da je tako, sugeiraju i programi vožnje. Osim Normal i Sport opcije, tu je i Eco, ali i Selec-Terrain, odnosno – Snow, Mud and Sand. Spuštanje niz manje padine olakšava HDC sustav.
Pored svih tih talenata, Avenger je ipak stvoren da bude atraktivan prizor u gradu. Dovoljno velik, a opet malen za svako parking mjesto. Također, ponekad uska stajaća mjesta za punjače također ćete lako zauzeti s vašim Avengerom. Avenger primjerice nema dio za punjenje u prednjem dijelu, maski. Već sa strane, dostupni utori za sporo i brzo punjenje.
Kako službeno priopćenje opisuje novi Avenger. Ovako… Samo 3 minute punjenja dovoljno je za prelazak 30 km uz brzo punjenje od 100 kW DC , što znači da automobil za dnevne potrebe možete napuniti u pauzi za kavu. Doseg se spominje od 400 km kombinirane vožnje i 550 km gradske. Je li to realno? Baš i nije, sve te brojke ipak treba uzeti s velikom rezervom. U našem slučaju vozili smo se oko 360 km s jednim punjenjem. Naravno, to je bila vožnja većim dijelom u gradu i na otvorenim prometnicama. U prosjeku smo bilježili 15,2 kWh na 100 km. S druge strane, autoput nije mjesto koje ćete voljeti i koje će donijeti puno radosti u ovoj kombinaciji. Osim nešto veće buke, kao i svi električni modeli, računica pri većim brzinama ipak vidno brže pada…
U gradu je električni Avenger sjajan. Elektromotor donosi 156 KS i ta snaga pokazala se optimalnom u svakodnevnim izazovima vožnje. Agilnost i međuubrzanja su ono što Avenger čini jako privlačnim, uz taj ‘frajerski’ dizajn. Ravnine i neravnine relativno dobro podnosi, a vožnja uz atraktivne 18 colne kotače nije nabijajuća. Štoviše, Avenger dobro sve upija.
Za kraj, možemo reći kako je Jeep hrabro zakoračio u nepoznato. Električna euforija vozi dalje, a očito je kako svatko želi uzeti svoj dio kolača. Avenger svakako zaslužuje pohvale, ali tek će vrijeme pokazati hoće li doživjeti ‘boom’ kao električar ili kao model sa standardnim benzinskim motorom. Na što se vi kladite?
Cijena Avengera u električnom izdanju počinje od 40.900 eura, a cijena testnog je 46.980 eura u najbogatijoj Summit izvedbi. Benzinski 1.2 turbo od 100 KS je u cjeniku od 26.988 eura.
POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 115 kW / 156 KS
Moment: 260 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 54,0 kWh (neto 50,8 kWh, litij-ionska baterija)
Punjenje: AC 11 kW, DC 100 kW
Pogon: prednji
KAROSERIJA
Izvedba: B-segment, kompaktni SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti (D/Š/V): 4.080 / 1.778 / 1.528 mm
Međuosni razmak: 2.562 mm
Krug okretanja: 10.5 m
Masa: 1536 kg
Prtljažnik: 355 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson
Kočnice: samov. diskovi 302 mm/ disk 268 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/50 R18 (Goodyear Efficientgrip)
PERFORMANSE
Brzina: 150 km/h
0-100 km/h: 9,0 s
Doseg: 320 kilometara (WLTP) / 260-270 km (test)
Potrošnja na testu: 12,6 kWh/100 km
CO2: 0 g/km
CIJENA
Osnovni model:40.900 eura (Altitude, 156 KS)
Testni model: 46.980 eura (Summit, 156 KS)