Opel Corsa pret-prethodne serije je čvrsta je i izdržljiva, ali tek prosječna u statistikama njemačkog TÜV-a, mehanika bolja od elektronike, a najisplativiji je benzinac 1.4 s 90 KS, koji dobro vuče, a troši 6 – 8 litara
AS Kramar, vaša provjerena adresa za rabljena vozila
Opel Corsa je tradicionalno jedan od najuspješnijih modela niže klase. Inače, automobili Opel su na našem tržištu, zahvaljujući solidnoj izvedbi, dobrom komforu, korektnim voznim svojstvima i prihvatljivom potrošnjom, nakon modela Volkswagen i Škoda najtraženiji na tržištu rabljenih. Nešto su jeftiniji nego konkurentski Volkswagen, a stoje otprilike kao Škoda.
Opel Corsa, za razliku od legendarnih modela Kadett, Rekord, pa i Ascona iz 1960-ih i 1970-ih nisu najpouzdaniji. Mnogi ne znaju da prvi ‘Das Auto’ nije bio Volkswagen, nego Opel! Nažalost, devedesetih je Opel kvalitetom malo ‘zaronio’, ali kod modela proizvedenih nakon 2000., kvaliteta je ponovno OK.
Čvrste su izvedbe, što vlasnici vole, a održavanje je povoljno, u pravilu povoljnije nego kod drugih modela u klasi, jer je to tradicionalan Opelov adut. Model četvrte generacije je od 2006. do 2014. doživio lijepu nakladu od 2,8 milijuna primjeraka. Dobro za model koji je u mehaničkom smislu ‘blizanac’ s modelom Fiat Grande Punto.
Da ta koncepcija nije nimalo loša, potvrđuje što je i prethodna Opel Corsa E temeljito dorađena i redizajnirana izvedenica modela četvrte generacije i tek je aktualna, šeste generacija, Opel Corsa F, predstavljena 2021. potpuno nova, po PSA-ovom konceptu, u sklopu koncerna Stellantis.
Za ovaj bi se model moglo reći da je još po ‘staroj Opelovoj špranci’, dakle čvrst je i izdržljiv, to se prvenstveno odnosi na limariju i mehaniku. ‘Povijest bolesti’ ovog modela nije baš besprijekorna. Srećom, probleme sa zupčastom letvom volana je riješio, ali bila su ukupno četiri opoziva, fazana za servouređaj volana, napajanje, kočnice i zračni jastuk.
U osnovi ništa strašno i ovaj model je kvalitetan i izdržljiv, stoga poželjan izbor među rabljenim modelima niže klase (B-segmenta). Dobar glas potvrđuju i statistike njemačkog udruženja za tehnički nadzor TÜV (Technischer Überwachungsverein), uz agenciju Dekra, najmjerodavniju za ocjenu rabljenih vozila. Među 6-7 godišnjacima tijekom 2017., od ukupno 117 modela, corsa je na 58. mjestu.
Dakle, točnu u sredini tablice. Apsolutno je najbolja Mazda3, a u nižoj klasi (B-segmentu) najbolji je Yaris (9. ukupno), slijedi Colt (18.), Jazz (22.), Mazda2 (28.), i20 (42), Fiesta (43) i Fabia (56). Ti su modeli bolje plasirani od aduta iz Rüsselsheima. Lošiji su Polo (69.), Ibiza (62), Micra (63.), Swift (91), C3 (94.), Clio (101.), Sandero (103.), Punto (104.) i 207 (105.). Po tome se možete ravnati i po izboru, koji je malo i iznenađujuć, kad su neka ‘zvučna’ imena u pitanju.
I odmah jedna važna dvojba, odnosno naš zaključak. Turbodizelaš 1.3 CDTI je Fiatov, počeo se proizvoditi 2002, je izvrstan. Premda ima malen obujam (1248 ccm), solidne je dugohodne izvedbe (provrt 69,6, hod 82 mm), kompaktna izvedba mu povećava čvrstoću, blok je od željeznog lijeva, a dva bregasta vratila pokreće lanac.
Mnogi pošto-poto žele taj motor. No, u tome se i krije zamka, jer su takvi u pravilu s puno kilometara, pa se može kupiti ‘izrauban’ primjerak. Važno je provjeriti kako je li kilometraža realna i kako je održavan, prvenstveno mjerenjem kompresije. Osjetljivi dijelovi su turbopunjač, mjerač protoka zraka i brtvilo glave motora.
Opel Corsa D je krajem 2006. proglašena ‘Hrvatskim automobilom 2007. godine’, što se potvrdilo i na tržištu. Limarija je izvrsna, mehanika vrlo dobra te su visoku ocjenu potvrdila i iskustva korisnika. S redovito održavanim primjercima problema praktički nije bilo.
Ovaj je model naslijedio dobar model treće generacije (C), pogotovo u posljednjim godinama ‘mandata’. Kod njegovih benzinskih modela prve serije Ecotec, bilo je problema s upravljačkim modulom, elektromotornim ventilom za rad u praznom hodu, alternatorom i kontaktnom bravom.
No posljednje serije Ecotec benzinca obujma 1364 ccm s 90 KS je najpreporučljiviji. Izdržljiv je i pouzdan, ako se dobro održava, na 150.000 do 200.000 treba izmijeniti fazni lanac (nerijetko traje i duže), a izmjena stoji prihvatljivo, oko 2500 kn.
Zanimljivo, njegova osnovna verzija od 1229 ccm i 72 do 85 KS, ovisno o izvedbi, slabije vuče i više troši, jer je malo ‘anemična’ za razmjerno tešku karoseriju Obje imaju jednak provrt od 73,4 mm, a hod 80,6 odnosno 72,6 mm. Prve serije tog motora imale su problema s faznim lancem, a u motorima Corse D problemi su riješeni. Solidnost naglašava blok od željeznog lijeva, svaka čast aluminijskom, ali, željezo je – željezo!
Usto nema turbopunjača ni zahtjevnog visokotlačnog direktnog ubrizgavanja. ‘Školski’ pokazuje vrline ‘klasike’. Ma kakav ‘downsizing’, bježi… Rijetki su primjerci s 3-cilindrašem od 998 ccm, koji je manje trajan (više je opterećen) od 4-cilindraša i stoga manje preporučljiv.
Problem je, što mu je radi smanjenja potrošnje predug hog, pa stoga dodatno djeluje da je ‘bez daha’ i za normalnu vožnju treba ga vrtjeti.Podvozje je solidno, spojka i kočnice dobro dimenzionirane, pa eventualni problemi mogu poticati od lošeg održavanja. Rabljena Corsa je preporučljiva, prvenstveno zbog solidne izvedbe te povoljnog održavanja, nešto nižeg nego kod konkurentskih modela.
Dakle, izaberite benzinca 1.4 i to je to! S dizelašem 1.3 CDTI nužan je dvostruki oprez, jer malo će ga tko prodati dok je u dobrom stanju. U pravilu, to se radi pred skupe zahvate (turbopunjač, brizgaljke…) ili kad temeljito dotraje, dakle pred papreno skupu ‘generalku’. Usto, taj Fiatov dizelaš, izvorno 1.3 JTD, premda najmanji u klasi (najmanji 4-cilindarski dizelski motor općenito), nije rekorder štedljivosti. Problem je što rabljeni primjerci mogu imati više od 300.000 km te su tko zna kako voženi i održavani. Stoga oprez pri kupnji…