Blitzen Benz No 1, kojim je upravljao Francuz Victor Hémery, na stazi Brooklands dužine 4,43 km, blizu Weybridgea u južnoengleskom okrugu Surrey, postigao je 202,7 km/h…
Automobil pokretan otto motorom (s unutrašnjim izgaranjem) prvi je put vozio brže od 200 km/h i vrijeme prijeđenog puta prvi je put mjereno elektronički. Ali prvi automobil koji je vozio brže od 200 km/h (bio je to i apsolutni brzinski rekord) je Stanley Rocket, pokretan parnim motorom (s vanjskim izgaranjem).
Amerikanac Fred Mariott je 26. siječnja 1906., na pješčanoj plaži Daytona Beach (Florida), postigao 205,4 km/h. Dvije su zanimljivosti tog postignuća. Prvi je put rekord parnog vozila postignut na cesti, ne na tračnicama, a oboren je tek 2009., dakle izdržao je čak 103 godine. No, vratimo se na rekord postignut 8. studenoga 1909.:
Blitzen Benz No 1, kojim je upravljao Francuz Victor Hémery, je 8. studenoga 1909. na stazi Brooklands dužine 4,43 km, blizu Weybridgea u južnoengleskom okrugu Surrey, postigao brzinu od 202,7 km/h.
Blitzen Benz No 1, trkaći automobil kojeg je sredinom 1909. proizvela tvrtka Benz & Cie iz Mannheima, bio je roadster dugačak 482 cm, širok 160 cm i visok 128 cm, mase 1450 kg, sa stražnjim pogonom, preko lančanog prijenosa na svakom kotaču.
Pokretao se s 4-cilindarskim 4-taktnim otto motorom obujma 21.504 ccm, dugohodne izvedbe (185 x 200 mm) i snage 200 KS pri 1600/min. Zbog toga je najveći okretni moment iznosio čak 875 Nm. Masa motora bila je 407 kg.
Izvedba je, za to doba, bila napredna, s dva viseća ventila po cilindru (OHV), klackalicama, podiznim motkama i bregastim vratilom u bloku, pokretanim zupčanicima. Zanimljivo, faza paljenja svjećica podešavala se polugom uz volan, ovisno o opterećenju. Obujam spremnika goriva bio je 73 litre.
Spojka je bila konusna, mjenjač 4-stupanjski nesinkronizirani, a snage se, na lančanike stražnjih kotača, bez klasičnog diferencijala, prenosila preko pogonskih vratila.
Nakon nepunih pet godina, 24. lipnja 1914., dorađeni Blitzen Benz, serije No 3 (unaprijeđene aerodinamike i motora), kojim je upravljao Britanac Lydston Hornsted, ponovno na stazi Brooklands, osvojio je prvi rekord, i to apsolutni, po novim pravilima.
Prosječna brzina se mjerila na jednu milju u dva smjera (dotada na kilometar, u jednom smjeru) i prvi put u sklopu tada svjetski krovne automobilske asocijacija Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus (AIACR). Postigao je 199,7 km/h i taj je rekord oboren tek 1922.
Zanimljivo, 23. travnja 1911., američki vozač Bob Burman je na Daytona Beachu, vozeći Blitzen Benz No 2 postigao čak 228,1 km/h, ali taj rekord nije službeno priznat. Tvrtka Benz & Cie proizvela je samo šest primjeraka, a do danas su preživjela dva. Jedan je u vlasništvu američkog kolekcionara, a drugi u Mercedes-Benzovom muzeju.