Bugatti je počeo proizvoditi automobile još prije I. svjetskog rata, no tek nakon njega, kada je od njemačke postala francuska firma zahvaljujući pomicanju granice, postat će i slavno ime…
Ugled i uspjehe mlada je tvrtka potražila na trkaćim stazama, a pravi je zamah uslijedio, kada su predratni modeli Bugatti Type 13, neki koje je Ettore Bugatti tijekom rata odvezao u Milano, ali i neki koji su rat proveli zakopani na skrivenoj lokaciji blizu tvornice, počeli dominirati utrkama. Četverostruka pobjeda na VN Brescie 1921. dala je nadimak modelu, ali i poslužila kao okidač narudžbama.
No već godinu dana ranije prvi je od moderniziranih primjeraka, s 4-ventilskom tehnologijom, kakvu je još prije rata za trkaće automobile razvio Peugeot, a po kojoj će Bugatti postati nadaleko glasovit. Do 1926. napravljeno je oko dvije tisuće primjeraka modela, po svom najvećem uspjehu nazvanog Brescia.
Bio je to prvi automobil na svijetu s četiri ventila po cilindru koji uistinu možemo nazvati serijskim modelom, a dobra prodaja je dala toliko potrebnu injekciju kapitala tvornici. Redni 4-cilindraš 1.5 s radilicom na kugličnim ležajevima razvijao je 34 KS pri 4000/min, što je preko 4-stupanjskog mjenjača omogućavalo, ovisno o prijenosu, najveću brzinu od 100 do 120 km/h, ovisno o prijenosu.
Trkaći je model potom pojačan na 40 KS pri 4200/min te je s najduljim prijenosom mogao potegnuti 160 km/h.
Rezultat te injekcije pokazan je na VN Lyona 1924. Bugatti Type 35 redefinirao je pojam trkaćeg automobila i zauvijek ostao prva, najprepoznatljivija referenca na ime Bugatti. Klasični oblik cigare, hladnjak u obliku potkove, redni 8-cilindarski motor i 8-kraki aluminijski kotači donijeli su fenomenalne uspjehe modelu: najkonzervativnije procjene govore o otprilike tisuću pobjeda na utrkama, one malo hrabrije znatno multipliciraju te brojke.
Bugatti je vladao vladali gotovo svim stazama svijeta, šest uzastopnih pobjeda na Targa Florio, pobjeda ‘Williamsa’ na prvoj VN Monaka 1929… Bugatti Type 35 pobjeđivao je i na našim brdskim utrkama na Vončininoj cesti u Zagrebu, a smatra se da je u najboljim godinama ovim nevjerojatnim automobilom osvajano oko 14 pobjeda na utrkama tjedno!
4-ventilska tehnologija tako dokazala na spektakularan način, premda će proći još mnogo vremena do početka šire rasprostranjenosti u svakodnevnim automobilima.