Louis-Guillaume Perreaux je rođen 19. veljače 1816. u selu Almenêches, u Normandiji, već u osnovnoj školi pokazao je zanimanje za inženjerstvo…
Louis-Guillaume Perreaux je kao 12-godišnjak izumio pištolj u štapu – vrsti štapa za hodanje s pištoljem skrivenim unutra. To je 1877. objavio u prvoj knjizi 1877., dvotomnoj Lois de l’univers principe de la création (Zakoni svemira), koja se danas nalazi u Bibliothèque Nationale u Parizu. Osigurao je stipendiju za Školu za umjetnost i obrt u Châlons-sur-Marneu 1836. godine.
Perreaux se preselio u Pariz, gdje je počeo raditi i patentirati niz izuma, uključujući pištolj s više komora, mehanizam za zaključavanje 1841., kružnu motornu pilu 1843. i znanstvene instrumente poput Perreauxovog stroja za dijeljenje, 1846, koji je mogao precizno kalibrirati podjele na staklenom termometru pomoću mikrometra na vijak s nastavkom dlijeta ili točno izmjeriti udaljenost između dviju točaka s točnošću unutar mikrona (tisućiti dio milimetra).
Perreaux je eksperimentirao s malim parnim strojem u okviru bicikla, pridonoseći izumu prvog motocikla. Perreaux je tu konstrukciju patentirao 16. ožujka 1869. pod brojem 83,691 (i nastavio poboljšavati svoj izum do 1885.) Ispod sjedala bicikla – velocipeda Michaux ugradio je jednocilindarski parni stroj od mesinga, s plamenikom na alkoholno gorivo, koji mu je omogućavao brzinu od 14 km/h. Originalni stroj izložen je u Musée de l’Île-de-France u Château de Sceauxu. Bila je to inspiracija za prvi motocikl pokretan motorom s unutarnjim izgaranjem, kojeg su 1885. patentirali Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach.
Jedan od posljednjih Perreauxovih izuma bio je patent br. 128.656 iz 1879, za “sustav vojnih stupova za šatore bez vanjskih kabela i bez stubova”. Osim što je mnogo tvrđi od konvencionalnih šatora, Perreauxova konstrukcija bila je jednostavnija, lakša i stoga prenosiva za vojnu upotrebu. Također je predložio da se nekoliko njegovih konstrukcija kvadratnog šatora može sastaviti zajedno, kako bi se formirala galerija.
Louis-Guillaume Perreaux, koji je 1869. patentirao parni bicikl, dakle prvi motocikl, umro je 5. travnja 1889.