Odlukom da razvije ‘sportsko višenamjensko vozilo’, Porsche je pred svoj dizajnerski odjel stavio veliki izazov.
Ovo je bio prvi put u povijesti tvrtke da je umjesto sportskog automobila s dvoja vrata bio potreban nacrt za SUV. Ovo je na neki način bila sušta suprotnost u svemu, a najviše u rasporedu mase u odnosu na tadašnje modele u ponudi. Veliki auto s visokim krovom s četvero vrata i prostorom za pet osoba i svu njihovu prtljagu. Uz to, Cayenneu je bio potreban puno veći razmak od tla od klasičnog sportskog automobila, jer se očekivalo da će se ubrajati među najbolje i u off-road vožnji. Interno, Cayenne je poznat po kodnom slovu E za Enduro, pri čemu je prvi Cayenne nazvan E1, a trenutni model je E3.
“Naravno, nije bilo nimalo lako izraziti identitet marke Porsche u automobilu koji nije imao apsolutno ništa zajedničko s postojećim modelima naše tvrtke”, rekao je Lagaay nakon obavljenog posla. Dizajner je cijelu godinu proveo samo na farovima. Ne samo da su morali uključiti kratka i duga svjetla i svjetlo za zavoje, a da su sačuvali jasne linije karoserije Cayennea – to su bile među komponentama koje su jamčile identitet marke.
Danas svaki ljubitelj automobila može prepoznati lice Porschea 996 generacije 911 u prednjem dijelu prvog Cayennea. Taj je dojam pojačan onim što se naziva topografijom prednjeg dijela. Najviša točka krila i prednjih svjetala je iznad haube. To je prepoznatljiva značajka za Porsche, jer su ove konture jasna vizualna referenca na dizajn kultnog 911. Međutim, bilo je znatno teže realizirati ovaj specifičan dizajn u Cayenneu, s njegovim velikim V8 motorom ispod haube.
Još jedna značajka haube u stilu 911 je njezino zamjetno suženje prema naprijed. Dizajneri su to također htjeli usvojiti za Cayenne, ali su inženjeri u početku predložili četvrtastu haubu motora. To bi olakšalo pristup filteru zraka i prednjim svjetlima. Dizajneri su prevladali u ovoj točki, ali su također radili s inženjerskim timom automobila na područjima koja nisu bila vidljiva. Na primjer, zajedno su radili na pronalaženju optimiziranog rasporeda zračnog filtera. Michael Mauer također je bio zadovoljan što je Porsche bio spreman toliko uložiti u dizajn i konstrukciju u sklopu razvojnog projekta interno nazvanog “Colorado”. Mauer je 2004. godine naslijedio Harma Lagaaya na mjestu glavnog dizajnera.
Mauer opisuje bočni profil automobila kao najteži dizajnerski izazov. Cayenne je nastao zajedno s Volkswagen Touaregom, zbog čega su vjetrobranska stakla i sva četiri vrata na dva SUV-a identična. “Lako je podcijeniti koliko vrata definiraju stranu automobila. Iza stražnjih vrata imamo možda još metar, a samo malo više sprijeda, tako da nema puno prostora za puno manevriranja,” kaže Mauer, koji je prvi radio na Porsche SUV-u kada se pojavio E1 facelift godine 2007.
Projekt ‘Colorado’ tako se u povijesnim knjigama marke vodi, kao zasigurno i najunosniji. Cayenne je unazad 20 godina ispisao mnoge rekorde, kako na cesti, tako i tržišne…
Foto: Porsche