Kruna ponude, barem kada je Octavia u pitanju je izvedba s RS oznakama. Česi i dalje nude dizelsku i benzinsku varijantu, ali i po novom plug-in hibrid izvedbu. Uz motor smanjenog obujma, snage (245 KS) ima, a i potrošačka računica (4.8 l) je baš ono što će vam se svidjeti. Samo se pripremite na odmotavanje kablova…
Octavia i kabel za punjač u prtljažniku!? Ovo djeluje kao da opisujemo službeni automobil u pomaganju obavljanja radnih dužnosti na terenu. No, ova Octavia s razlogom ima taj dodatak u smanjenom za 150 litara, ali opet dovoljno velikom prtljažniku (450 l).
Nova Octavia u svojoj četvrtoj generaciji ponovno briljira. U njen potencijal smo se uvjerili prilikom isprobavanja dizelske 2.0 TDI i benzinske 1.5 TSI verzije, a sad na red stiže i kruna modela – RS iV. Za oznake RS svi jako dobro znamo što donose, a iV je relativno novi dodatak Čeha, a on označava električni program vozila. Testna izvedba tako nam je stigla u 1.4 TSI PHEV izvedbi, koja surađuje s 6-brzinskim DSG mjenjačem.
U praksi i načinu vožnje, ova Octavia po ničemu ne odstupa od standardni TDI i TSI verzija. Dakako, ta priča je bitno drugačija ako ste bili na punjaču. Tada možete uživati u vožnji na struju i ugoda je maksimalna. Veseli što se i proces uključivanja rada s elektromotora na benzinski motor odvija gotovo neosjetno. U praksi, ovisno o punjaču, naša punjenja su trajala od 1,5 do 3 sata. Na kraju, to rezultira s 55 kilometara vožnje na struju. I možemo samo reći, kako je sjajan osjećaj cijeli dan voziti se i obavljati stvari po gradu, a da pri tome benzinski motor ima “slobodni dan”. Zato uz dobru kalkulaciju i pogotovo ako ste blizu punjača, ova priča može biti jako dobra. A dobra je i kada se vozite na Super…
Mi smo na kraju testa zabilježili potrošnju od svega 4,8 litara na 100 km. Istina, veći dio provedenog testa boravili smo na gradskim prometnicama. Ova Octavia RS i iV izvedba ipak manje vole autoceste. Tamo bi taj prosjek ipak bitno rastao…
U brojkama, Octavia RS iV juri sve do 225 km/h, a do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi.
Dizajnerski odvažan nastup. To je već karakteristično za Octavia RS izvedbu, kroz sve generacije. Puno agresivniji nastup prati ovu izvedbu duž cijele linije vozila. Na prednjoj strani vidljiv je nešto istaknutiji branik, baš kao i straga, gdje dominira i suptilni spojler. Dok priču zaokružuju antracitne boje 19 colni ‘Altari’ naplatci s gumama 225/40 R19. Na vizualni dekor teško će netko nešto moći reći, prigovoriti…
Unutrašnjost je ista priča. Octavia RS opet privlači lijepim detaljima. Atraktivni crveni prošivi i alcantara kroz cijeli interijer posebno nam se sviđaju, baš kao i atrkaitvna sjedala s istaknutim RS amblemima. Virtualni kokpit dolazi u seriji i nudi čitav niz grafički prikaza, dok je 10″ Columbus infotainment izrazito pregledan i u duhu novog doba. Multimedijski dio svakome će se svidjeti, a isto tako izrazito je lako povezivanje mobitela uz MirrorLink opciju.
Ljubitelji glazbe uživati će u Canton zvučnoj kulisi s čak 12 zvučnika. Ovo je doplata koja zbilja vrijedi svake kune, a govorimo o iznosu od 3.968 kuna. Kada pri tome dodamo opcije poput grijanog volana i prednjih ergonomski sjedala, jasno je da u ovako konfiguriranom vozilu možete samo uživati.
Vozač uz sebe ima čitav niz sigurnosne potpore, a vrijedi posebno istaknuti ACC, adaptivni tempomat koji djeluje sve do 210 km/h. Tu je i “DRIVER ALERT”, sustav prepoznavanja umora i upozorenja vozača, kao i sustav prepoznavanja znakova. Škoda Octavia u pogledu sigurnosti ima zasluženi veliki plus. Dok u pogledu vozačke dinamike brine DCC, elektronsko podešavanje ovjesa, koje prilagođava ovjes stanju ceste prema unaprijed odabranom načinu (Eco, Comfort, Sport, Normal, Individual).
Iako se testirani primjerak vozio na 19-colnim kotačima, na udobnost nismo imali zamjerke. RS izvedba lijepo upija sve neravnine, pa čak i dosadne i sve učestalije ‘ležeće policajce’.
Za kraj ostaje prokomentirati cijenu. Octavia RS je kruna ponude ovog modela i kao takva poprilično odstupa od reklamnih, akcijski cijena. No, i pored toga, iznos od 255.000 kuna od koliko nastupa RS sektor (2.0 TDI, 200 KS), za mnoge će biti prihvatljiv. Plug-in hibrid verzija dostupna je od 276.239 kuna, a uz brojne doplate, kao što je to testni primjerak imao, lako može dosegnuti iznose od 340.000 kuna. U Volkswagen Grupi, piramida važnosti se zna. A Octavia je visoko u vrhu. Time smo sve rekli…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC
Obujam: 1.395 ccm
Elektromotor: 116 KS, 330 Nm
Baterija: 13 kWh
Kompresija: 10,0 : 1
Provrt i hod: 74.5 × 80.0 mm
Snaga benzinskog motora: 115 kW / 156 KS pri 3500-4000/min
Ukupna snaga: 245 KS
Moment: 250 Nm pri 1550–3500 okr./min
Mjenjač: automatski, DSG
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: karavan, D-segment, 5 vrata
Gabariti: 4702 / 1829 / 1476 mm
Međ. razmak: 2681 mm
Cd: 0,27
Masa: 1.620 kg
Prtljažnik: 450 – 1405 l
Spremnik goriva: 39.5 l
Krug okretanja: 10,4 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi / diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/40 R19
PERFORMANSE
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 7,3 s
Na testu: 4,7 l/100 km (80% gradska vožnja)
CO2: 38 g/km
CIJENA
Testni model: 340.550 kuna
Osnovni benzinski model: 143.023 (Octavia Active 1.0 TSI, 110 KS)
Osnovni dizelski model: 170.295 kuna (Octavia Active 2.0 TDI, 115 KS)
Foto: Hrvoje Grguljaš