U Zlatnom razdoblju američkih ‘Muscle cars’ automobila American Motors bio je jedina respektabilna alternativa detroitskoj Velikoj trojci…
… no nisu imali dovoljno resursa za punokrvnu borbu, čak su i njihovi najpoznatiji modeli iz tog razdoblja, Javelin i AMX, ostali u dubokoj sjeni, usprkos nekim sjajnim trkaćim uspjesima. No AMC je u ponudi imao još jedan izniman model, gotovo isključivo namijenjen u SAD-u uvijek vrlo popularnim utrkama ubrzanja, poznat kao ‘The Machine’.
Bila je to posebno opremljena inačica umjerenog modela Rebel, koja je mogla do stotke ubrzati za otprilike 6,5 s i pojuriti više od 200 km/h. Danas zaboravljen, osim među najokorjelijim ljubiteljima Muscle cars ere, ovo je ipak bio vrlo zanimljiv automobil, kojeg neki i danas stavljaju visoko na liste najdojmljivijih američkih vozačkih strojeva ikada.
Deset bijelih Rebela s crvenim i plavim detaljima i prominentnim dvodijelnim usisnikom na poklopcu motora iz tvornice su u Kenohi u saveznoj državi Wisconsin vlastitim pogonom prešla put do trkališta u Dallasu, Teksas i ondje nastupili u utrci ubrzanja u stanju u kojem su stigli s puta, bez ikakvih dorada.
Vremena između 14 i 15 sekundi na četvrt milje (402 m) bila su odlična za klasu, potvrđujući da deklariranih 340 KS i 583 Nm nisu mrtvo slovo na papiru. Originalnih deset primjeraka nastupili su na još nekoliko utrka, a potom su prodani u redovnom programu za salonska i demonstracijska vozila.
U samo godinu dana proizvodnje napravljeno je samo 2326 primjeraka, koji su danas traženi i cijenjeni. Prvih tisuću primjeraka bili su u već opisanoj kombinaciji boja, dok su kasniji modeli nudili veći izbor.