Poznati ruski proizvođač automobila utemeljen 1929., počeo je proizvodeći licencne primjerke Fordovih modela A i AA…
Foto: A.Savin (Wikimedia Commons)
U to vrijeme je tvrtka je poznata kao KIM, a od 1939., kada se prvi puta javlja i ime Moskvič MZMA (Moskovsky Zavod Malolitrazhnykh Avtomobiley). Pogon je 1941. prebačen iza Urala, kako bi se spriječilo uništenje u ratu.
Nakon II. svjetskog rata Crvena armija je zaplijenila i prebacila cjelokupni Opelov proizvodni pogon iz Brandenburga, te je 4. prosinca 1946. MZMA počeo proizvoditi Moskvich 400 (na slici), kopiju Opel Kadetta K38 iz 1936.
Navodno je Staljin inzistirao da je iz Njemačke, u sklopu ratne reparacije, u Moskvu prebaci cjelokupna proizvodna baš ovog modela, koji ga je 1940. oduševio na izložbi u Kremlju, kad ga je i osobno vozio.
Tvrtka 1969. postaje AZLK (Avtomobilny Zavod imeni Leninskogo Komsomola). Sredinom 1950-ih stiže model 402, a 1960-ih modeli 408 i 412, koji je koristio kopirani motor BMW-a 1500.
Ove generacije Moskviča isticale su se amerikaniziranim oblikom karoserije, a u našim krajevima ušle su u legendu ponajviše zahvaljujući kultnom filmu ‘Balkanski špijun’ i pitanju Ilije Čvorovića ‘Koja su to kola bolja od Moskviča?‘
Posljednji uspješni model bio je Aleko iz 1986., koji je koristio modificiranu karoseriju Simce 1307/1308. Tvrtka se 1990-ih polako gasi i zatvara 2002. Dio pogona danas koristi Renault za proizvodnju Logana.
Zanimljivo, brend Moskvič je od 2008. u vlasništvu Volkswagena.