Stefan Bellof, rođen 20. studenoga 1957. u njemačkom Giessenu, kasno se posvetio utrkama, no već je u prvoj sezoni, 1980., postao prvak Njemačke u Formuli Ford…
Stefan Bellof tijekom narednih sezona skače iz Formule u Formulu i oduševljava naslovima u konkurentnim i pobjedama u nekonkurentnim bolidima. Tada se veže za svog kasnijeg menadžera Willya Maurera, za čiju momčad 1982. pobjeđuje u prva dva nastupa u Formuli 2, po kiši na stazama Silverstone i Hockenheimring.
Smatran je najvećom njemačkom vozačkom nadom te sljedeće godine počinje voziti utrke izdržljivosti za Porsche, gdje mu je partner bio legendarni Derek Bell pobjeđuje na nekoliko utrka. Godine 1983. na treningu za posljednju veliku utrku na najznamenitijoj i najstravičnijoj trkaćoj stazi na svijetu odvezao je krug za 6:11:13.
Bilo je to 20 sekundi brže nego što je vozio Derek Bell u istom automobilu. 5,5 sekundi brže nego Jochen Mass u drugom tvorničkom bolidu Porsche. I najbrže što je itko ikada odvezao na stazi Nürburgring. Postoji snimka ovog kruga, lako je se može naći na Internetu i, s onom koju je maestralno odvozio Ari Vatanen na utrci Pikes Peak te posljednjim krugovima Dijona 1979., dvoboja Villeneuve – Arnoux, je Sveto trojstvo koje svaki istinski ljubitelj automobilizma mora imati.
Sljedeće je godine Bellof osvojio svjetsko prvenstvo pobijedivši na čak šest utrka te sezone, pritom doslovce ponizivši konkurenciju, koju su u jednakim automobilima činili Ickx, Bell i Mass. Ako pratite samo Formulu 1, a ne i utrke izdržljivosti, možda vam to i ne govori ništa posebno, no riječ je o trojici od, recimo, desetak najuspješnijih vozača u povijesti tog sporta!
Stefan Bellof za sebe je prisvojio legendu zvanu Porsche 956, ostavši zauvijek vezan za taj, jedan od najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena. Bellof je 1984. ušao i u F1 tražeći momčad koja neće imati duhanskog sponzora i koja će ga puštati na utrke za Porsche, kada god dođe do sukoba datuma. Samo je Tyrrell pristao na takve uvjete i angažirao dvojicu debitanata, Brundlea i Bellofa.
Obojica su odvezla odličnu prvu sezonu, no tada je Tyrrell optužen za varanje i u poprilično sumnjivoj priči s dotakanjem čeličnih kuglica unutar dopuštenih tekućina u bolid nakon utrke kako bi dobio na težini, izbačen iz prvenstva. Svi su im bodovi izbrisani, uključujući i one za Bellofovo treće mjesto na VN Monaca. Polemike oko prekida te utrke traju do današnjeg dana. Utrka je zbog jake kiše, nakon 31 kruga, prekinuo Jacky Ickx. Pobijedio je Alain Prost, no u trenutku prekida drugoplasirani mu se Ayrton Senna, u svojoj tek šestoj F1 utrci, brzo približavao.
No, najbrži je čovjek na stazi bio trećeplasirani Bellof, koji je istovremeno skidao zaostatak za Sennom. Legenda koja se počela stvarati tog dana eksplodirala je sljedeće godine Senninom pobjedom u Estorilu, u jednom od najimprestivnijih kišnih nastupa ikada. I opet, još je jedan vozač briljirao istog dana, ali to mediji, opčinjeni mladim Brazilcem, nisu uočili: Bellof je startao zadnji i, nakon jednog okretanja na stazi, u slabašnom je Tyrellu stigao do prvog službeno zabilježenog boda u karijeri.
U Detroitu mu je pridodao još tri, stigavši do cilja četvrti. To su bili i posljednji bodovi uopće za Cosworth DFV, najuspješniji motor u F1 povijesti, u devetnaestoj sezoni nastupanja! Ostatak je sezone rezultatski bolje zaboraviti, uključujući i jedina dva nastupa s turbo bolidom. No, mnogi su gledali i vidjeli: postoje glasine da je Bellof trebao 1986. ili najkasnije godinu potom preći u Ferrari, premda je Il Commendatore u memoarima ustvrdio da su odustali od Nijemca, smatrajući ga iznimno brzim, ali i sklonim pretjerivanju, nerazumnom srljanju i incidentima.
Poput onoga koji je u Spa okončao Bellofov život, 1. rujna 1985., u dobi od 28 godina, nakon sudara s Jackyem Ickxom u Eau Rougeu.