Završni čin ove prekrasne priče odvio se krajem 2012., kad je legendarna Volkswagen Buba, zbog ekoloških i sigurnosnih razloga, morali prestati taksirati u Ciudad Mexicu…
… koji je tako zauvijek izgubio svoj globalno najprepoznatljiviji simbol. Zanimljivo je da se Volkswagen Sedán Última Edición, kako se službeno nazivalo zadnjih tri tisuće primjeraka, vodio kao model za 2004., tako da ponegdje možete i tu godinu pronaći navedenu kao zadnju.
Prepoznatljiva i popularna diljem svijeta, no u Meksiku je bila u pravom smislu riječi automobil koji je motorizirao naciju, od trenutka kada je princ Alfonso de Hohenlohe prijavio sedam Volkswagen Buba za utrku Carrera Panamericana 1954., pa sve do povlačenja iz taksi službe u Ciudad Mexicu 2012.
Priča o kultnom modelu Volkswagen Buba, možda i najpoznatijem automobilu na svijetu, dobro je znana, a počela je 22. lipnja 1934., kad je potpisan ugovor o razvoju automobila KdF-Wagen. Prvi proizvedeni primjerci predstavljeni su 26. svibnja 1938., u Fallerslebenu, ali ubrzo počinje rat, civilna se proizvodnja zamrzava, a u prvi plan dolaze ratne inačice.
Nakon rata Volkswagen Buba umalo odlazi u ropotarnicu povijesti, a za preokret i početak najuspješnije automobilske priče u povijesti zaslužan je britanski bojnik Ivan Hirst. Volkswagen Buba 17. veljače 1972. postaje najprodavaniji automobil svih vremena, a 19. siječnja 1978., proizvedena je posljednja Buba u Europi.
Proizvodnja se nastavlja u Brazilu i Meksiku. S proizvodne linije u meksičkom gradu Puebla je 30. srpnja 2003. sišla svijetlo plava Volkswagen Buba rednog broja 21.529.464, posljednji primjerak ikada proizveden. No dok mi u Europi već neko vrijeme na nju gledamo kao na oldtimer, premda i dalje svakodnevnu pojavu na cestama, u latinoameričkim je zemljama još uvelike u prometu.
Taj se konkretni primjerak danas nalazi u tvorničkom muzeju u Wolfsburgu, a bio je, možete li to zamisliti, serijski opremljen CD playerom s četiri zvučnika! Dakako, Volkswagen Buba toliko je univerzalna, prepoznatljiva i popularna diljem svijeta da je teško možemo povezivati samo s jednom nacijom ili kulturom, no moramo li baš odabrati, svakako bi nam Meksiko trebala biti prva asocijacija.
Ondje je ovo u pravom smislu riječi automobil koji je motorizirao naciju, od trenutka kada je princ Alfonso de Hohenlohe prijavio sedam Volkswagen Buba za utrku Carrera Panamericana 1954., pa sve do kraja proizvodnje u Puebli.
Završni se čin ove prekrasne priče odvio krajem 2012., kad su posljednji primjerci legendarnog automobila Volkswagen Buba morali prestati taksirati u Ciudad Mexicu, koji je tako zauvijek izgubio svoj možda i globalno najprepoznatljiviji simbol.