Carrera Panamericana: višednevna jurnjava otvorenim cestama kroz Meksiko bila je jedna od najspektakularnijih, ali i najopasnijih utrka u povijesti…
Foto: Amazon
Utrka Carrera Panamericana održavana je od 1950. do 1954., svake godine privlačeći sve više profesionalnih timova i vozača. Već od druge utrke počele su dominirati tvorničke momčadi europskih proizvođača.
Pobjede su ostvarili Ferrari dvaput, Oldsmobile, Mercedes-Benz i Lancia, no ime je kasnije proslavio Porsche – nipošto nezasluženo, bili su sjajni u klasi, premda tada nisu imali model koji bi mogao konkurirati i za ukupnu pobjedu.
Pobjednik posljednje utrke Umberto Maglioli je jednu dionicu dugu 365 km, vozeći Ferrari 375 Plus, odvezao prosječnom brzinom od 222 km/h, a tijekom te godine poginulo je sedmero natjecatelja i gledatelja, dižući petogodišnji zbroj na čak 27.
Prigovori su bili sve glasniji te je nakon tragedije na utrci Le Mans 1955. utrka otišla u povijest. Od 1988. Carrera Panamericana se ponovo vozi kao opet vrlo brza i opasna utrka modificiranih oldtimera, kojom dominiraju modeli Studebaker.