Alec Issigonis je 1959. stvorio Mini, jedan od najznačajnijih i najinovativnijih auta u povijesti, potom modele Austin 1100, 1800 i Maxi, no svaki je sljedeći bio sve manje uspješan, pa je umirovljen 1972.
Foto: MINI
Alexander Arnold Constantine Issigonis, britanski časnik grčko-njemačkog podrijetla, rođen je 18. studenog 1906. u Smyrni (današnji Izmir u Turskoj), gdje mu je otac radio u službi Britanske krune. Rodbinski je povezan s Berndom Pischetsriederom, koji će 2000., kao čelnik BMW-a, dovesti Mini pod ‘bavarsku kapu’.
Toliko je zadužio britansku automobilsku industriju, da je nagrađen i titulom Sir. No, koliki god genij bio, nekim se njegovim odlukama može pripisati i značajan utjecaj na kasniju propast te iste industrije. U priču oko automobila ušao je nakon završetka studija, radeći za Humber, Austin i Morris…
Ali, ime je stekao ponajprije nastupima na utrkama trkaćim bolidima vlastite konstrukcije, koji su sadržavali napredna tehnička rješenja i bili iznimno lagani i brzi. 1950-ih će nakratko raditi i za Alvis, no većinu karijere provest će u Morrisu, odnosno korporaciji BMC, kako se god u nekom trenutku zvala.
Tijekom rata počeo je rad na projektu Mosquito, naprednom automobilu koji će se pojaviti 1948. kao Morris Minor i postati jedan od istinskih simbola Velike Britanije. Dakako, još će veći nacionalni simbol Issigonis postati kultnim malenim, a nevjerojatno funkcionalnim i prostranim automobilom Mini.
Predstavljen 1959. postao je jedan od najznačajnijih i najinovativnijih modela u čitavoj povijesti automobila. Uspjeh mu je dao odriješene ruke za razvoj novih projekata 1100, 1800 i Maxi, no svaki je sljedeći model bio sve manje uspješan…
Legendarni je konstruktor prvo maknut na manje utjecajno mjesto, a 1971. i umirovljen. Ostao je na oku javnosti, kao istinska živa legenda britanske automobilske industrije, sve do smrti. Alec Issigonis, znameniti konstruktor, otac Minijamro je 2. listopada 1988. u Birminghamu.