Ford Fiesta, s proslavljenim 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 999 ccm i snage 125 KS, prošla je zanimljiv test potrošnje, u organizaciji portala de.motor1.com…
Riječ je Fordovom adutu B-segmenta, pokretanom o proslavljenim ‘downsizing’ motorom, 3-cilindarskim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem i dvostrukim podešavanjem faze ventila Ti-VTC), koji je od 2011. osvojio sedam titula svjetskog motora godine International Engine of the year i još toliko ostali priznanja. Smatra se najboljim malim motorom novog doba.
Opremljen 48V meko-hibridnom tehnologijom pruža zanimljiv spoj dobrih performansi i povoljnu potrošnje goriva. Razvija 125 KS pri 6000/min, uz najveći okretni moment od 170 Nm pri 1400-4500/min. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, do stotke ubrzava za 9,9 sekundi i postiže 195 km/h.
Deklarirana potrošnja goriva, kombinirano, iznosi 4,0 l/100 km. Testni je model opremljen gumama 205/45 R 17, za ‘broj većim’ od osnovnih (195/55 R 16), koje povećavaju potrošnju za 0,1 l/100 km.
Test je napravljen 13. srpnja 2020., u Italiji od Rima do Forlija (360 km) i natrag te u gradskoj vožnji, pri vedrom, sunčanom vremenu i razmjerno visokim temperaturama 14 od 24 Celzijev stupanj.
Riječ je o dionici koja je 65 posto brza cesta (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autocesta (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državne ceste, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradska ceste.
Ukupno je prevaljeno 855 km. Putno računalo pokazalo je potrošnju goriva od 4,0 l/100 km, a po punjenju na benzinskoj crpki, ‘do čepa’, odnosno prvog klika pištolja za punjenje, na početku i kraju testa, 4,3 l/100 km. Po propozicijama testa aritmetička sredina je 4,15 l/100 km.
– gradska vožnja u Rimu: 6,4 l/100 km, doseg s punim spremnikom goriva 655 km
– mješovita vožnja gradom i okolicom: 5,0 l/100 km, doseg 840 km
– autocesta (Autostrada): 5,7 l/100 km, doseg 735 km
– štedljiva vožnja): 3,4 l/100 km, doseg 1234 km
– maksimalna potrošnja 19,5 l/100 km, doseg 214 km.
S tim je rezultatima Ford Fiesta 1.0 EcoBoost je na razini klasu većeg Volkswagen Golf 1,0 eTSI s 95 KS, koji ja na ovom testu također trošio 4,15 l/100 km. Malo je bio štedljiviji Suzuki Swift Hybrid (4,10 l/100 km), a pola klase manje Fiat Panda Hybrid je trošila 3.90 l/100 km.
Zanimljivo, prigušena verzija ovog modela, Ford Fiesta 1.0 EcoBoost sa 100 KS, trošila je 4,00 l/100 km.
Izvor: de.motor1.com