Renault Twingo prve generacije (1992. 2008.) je štedljiv i pouzdan, posebice u osnovnoj verziji, mehanika mu je bolja od elektronike, a važno je da nije udaren…
Renaultov gradski monovolumen, dugačak 343 i širok 163 cm, pravo je čudo od prostranosti i funkcionalnosti. Twingo je na tržištu, u praktički neizmijenjenom obliku, izdržao od kraja 1992., do početka 2008., što pokazuje koliko je bio uspješno koncipiran. Sve je te godine temeljito dorađivan i poboljšavan.
Nažalost, i tko zna zašto, u Parizu su potom koncipirali bezličnog i konfekcijskog nasljednika, koji se proizvodi u Novom Mestu, i ne da nije revolucionaran, nego ni po čemu ne odskače od vršnjaka Kia Picanto, Hyundai i10, Suzuki Alto… A teško im može konkurirati i cijenom i pouzdanošću. Trebalo je samo ‘napuhati’ i očvrsnuti prvog Trnault Twingo, nimalo dirajući u osnovnu koncepciju i dizajn francuskog aduta A-segmenta.
Prvi se Renault Twingo počeo poboljšavati već krajem 1993., kad se u crash-testu Auto Bilda pokazala opasna slabost strukture karoserije. Temeljito je ojačano područje prednjeg nosača krova, a 1996. je četverocilindraš 1.3 stare koncepcije zamijenjen novim 1.2 snage 58,5 KS te je karoserija dodatno ojačana. Postupno je poboljšana oprema, uklanjane su greške, te je Twingo postupno došao do razine jednog od najboljih gradskih auta svih vremena.
Za svoje je gabarite prilično čvrst, što je potom postao adut ostalih modela Renault, te je izvrsno zaštićen od hrđanja. Solidno je i podvozje, koje pruža dobar kompromis stabilnosti i udobnosti. Amortizeri i spone dobro se nose s neravninama na našim prometnicama. Francuski ugodan ovjes i solidno napravljena karoserija zaslužni su što ni nakon više godina vožnje u unutrašnjosti nema ‘cvrčaka’.
Do kraja 90-ih Renault Twingo je još bolovao od dječjih bolesti, koje su do početka 2000. preboljene. Uklonjeni su problemi s propusnim hladnjakom i nekvalitetnim termoprekidačima, koji su izazivali pregaranje brtve glave. Poboljšani su elektromotor brisača, alternatori i klinasti remen, a posebice cijela elektronika (bilo je problema s blokadom motora i razvodnikom paljenja).
Testni model iz 2002. bez većih je problema prešao 238.000 km i još ne pokazuje znakove umora. Iako je osrednje održavan, sve bitno je bez greške.
Komande su i dalje mekane i precizne. Motor vuče gotovo kao nov, a malo nemiran rad u praznom hodu pokazuje da mu ne bi škodilo čišćenje brizgaljki. Upravljač je bez zazora, a diskovi nemaju vidljivijih tragova oštećenja. Osjetljiv ispušni lonac i mekana sjedala, koja se lako deformiraju, dobar su pokazatelj stanja vozila.
Kad se bira noviji Renault Twingo, motorizacija 1.2 16V sa 75 KS privlačnija je opcija od 1.2 s 58,5 KS. Bolje ide i manje troši. No kod kupnje rabljenog primjerka, osnovna izvedba s osam ventila je preporučljivija, jer je pouzdanija i stvara manje problema. To se podjednako odnosi na mehaniku i elektroniku. Prve verzije motora obujma 1149 ccm imale su osjetljivu brtvu glave motora i elektroniku, što je riješeno nakon 1999.
Cijeli pogonski sklop trajan je i pouzdan i jedini je problem što su vitalni dijelovi izloženi velikom oštećenju i kod najmanjeg sudara.Ukratko, Renault Twingo 1.2 iz 2002., s prijeđenih 238.000 km, u očuvanom stanju dobra je kupnja za 13.000 kn.
Renault Twingo 1.2
Motor: 4-cilindarski benzinski, 8V (zupčasti remen)
Obujam: 1149 ccm
Snaga: 43 kW/58,5 KS pri 5250/min
Moment: 93 Nm pri 2500/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Karoserija: 343 x 163 x 142 cm
Masa/nosivost: 895/410 kg
Prtljažnik: 170/1095 l
Gume: 155/65 R 14
Brzina: 151 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,4 s
Potrošnja: 5,5 do 7,5 l/100 km
Proizvodnja: 1982. – 2008.