Škoda Octavia II, limuzinska izvedenica modela Volkswagen Golf V, nakon redizajna krajem 2008. dobila je najpopularnijeg dizelaša otada – 1.6 TDI sa 105 KS. Kvalitetna je i pouzdana, čak solidnija od ‘originala’…
Nekad je Škoda bila sinonim za ‘jeftilen’. Pomalo staromodan, ali bolji nego se pričalo, za one koji su željeli ‘pošten komad auta’, a nisu imali novca za Zastavu 101. Od proljeća 1991., kad je Volkswagen počeo preuzimati nekad slavnu, potom posrnulu marku iz Mlade Boleslave, situacija se počela poboljšavati iz temelja.
Prva Škoda Octavia, kojom češka marka definitivno prelazi na zapadnu tehnologiju, Volkswagen, predstavljena je na proljeće 1997. Skladna (i danas aktualna!) izvedenica modela Volkswagen Golfa IV stigla je, zanimljivo, tri mjeseca prije njega.
Škoda Octavia druge generacije, na tržištu od travnja 2004., u osnovi je limuzinska izvedenica modela Volkswagen Golf V. Model o kojemu pišemo je redizajnirana verzija, predstavljena početkom listopada 2008. na salonu u Parizu. Tada je uspješno preoblikovana prednja maska, a Tada je poznati turbodizelaš 1.9 TDI sa 105 KS i 250 Nm, zamijenjen s 1.6 TDI, jednake najveće snage i najvećeg momenta.
Riječ je o izvedenici – zadržavanjem provrta od 79,5 mm hod mu je smanjen s 95,5 na 80,5 mm. Još važnije – umjesto sustava sustav izravnog ubrizgavanja PDE (pumpa brizgaljka) ugrađen je Common rail, kako bi mogao udovoljiti ekološkim normama Euro 5. Ti motori bez većih problema prelaze 300.000 km, nerijetko i više od 500.000 km
Kvaliteta izvedbe prepoznaje se po dobrom stanju unutrašnjosti, koja je vrlo izdržljiva te otporna i na dugotrajnu eksploataciju, i bez posebnog održavanja. Sve je kompaktno i čvrsto i u redovito održavanim primjercima ne bi trebalo biti tragova dotrajavanja. Premda to dosta ovisi o načinu vožnje, trajnost zamašnjaka podijeljene mase problem je dizelskih modela Škoda Octavia (kao i Volkswagen Golf V te Volkswagen Golf VI), srećom manje kod common-rail dizelaša 1.6 TDI, nego kod starijeg, treskavog 1.9 TDI (pumpa-brizgaljka).
To mu je, uz mjerač protoka zraka, bila jedina mana. Čvrsta platforma, prije vremena downsizinga, bila je podloga za Audi A3 druge generacije iz 2001., Volkswagen Golf V iz 2003., a 2004. taj je ovjes dobila Škoda Octavia II iz 2004. Postojano i izdržljivo podvozje poznata je vrlina svih kompaktnih modela koncerna iz Wolfsburga, premda su u prednjem dijelu slabost profilirani, ciljano oslabljeni, gumeni oslonci (seleni).
Zanimljivo, sa selenima dvostruko manje problema imala je Škoda Octavia II nego Volkswagen Golf V. Kuglasti zglobovi gotovo nikad ne stradavaju. Dakle, sve dobro, nažalost i nešto lošeg, Škoda Octavia II naslijedila je od modela Volkswagen Golf V. Prvenstveno se to odnosi na električne podizače stakala, sklone otkazivanju zbog pucanja plastičnog držača, no zahvaćene su uglavnom serije prije redizajna.
Nekoliko slučajeva potom razlog su za dobivanje minusa. Za razliku od nasljednika, Škoda Octavia III, koja se u osnovnim verzijama vratila poluneovisnom ovjesu, a stražnji Multilink zadržala u snažnijima (po formuli koju je 2012. uveo Volkswagen Golf VII), druga generacija u svim modelima ima izvrstan višezglobni ovjes, s kojim nema problema.
Škoda Octavia II generacije predstavljena je u veljači 2004 kao limuzina, a u siječnju 2005. kao vrlo uspješan karavan (Combi). Na proljeće te godine došao je sportski Škoda Octavia RS, s mehanikom sportskog kompakta Volkswagen Golf 2.0 TSI s 200 KS. U ljeto 2006. stiže povišeni poluterenski model Scout, s pogonom 4×4. Od lipnja 2007. dizelaš 1.9 TDI opremljen je filtrom čađe (DPF), a od studenoga dostupna je verzija na zemni plin CNG.
Sredinom 2008. počinje konverzija dizelaša ‘pumpa-brizgaljka’ na ‘common-rail’. Redizajnirani model je u prodaji od siječnja 2009. Na osnovnog 1.6 TDI otpada 80 posto svih Škoda Octavia. Ostale su 2.0 TDI, uz nešto benzinaca. Škoda Octavia 1.6 TDI (2008. – 2012.), druge generacije nakon redizajna, isplativ je rabljeni model, koji se u besprijekornom stanju može dobiti već za 50.000 kn. Palac gore!