PREMIJERNO!

Mercedes-Benz C-klasa (W206, 2021.), dojam, ugoda i digitalizacija po uzoru na S-klasu

Mercedes-Benz je do sada isporučio 10,5 milijuna primjeraka ovog modela, od 1982. Priča o sjajnom uspjehu ide dalje, još uvjerljivije…

Za početak, evo što čelni čovjek Mercedes-Benza kaže o novoj C klasi:

“C-klasa je naš bestseler u srcu globalnog tržišta. Slova C i S nalaze se na suprotnim krajevima abecede. Međutim, u našem se portfelju sada približavaju. C-klasa je već naš najprodavaniji model. Ipak, siguran sam da će naša nova C-klasa oduševit još više kupaca širokim spektrom visokotehnoloških značajki poznatih iz naše dojmljive S-klase. Uz najnoviju generaciju MBUX sustava, upravljanjem stražnjom osovinom i sveobuhvatnom elektrifikacijom, naša će najuspješniji model ponovno podići ljestvicu sofisticiranosti u svom segmentu “.
Ola Källenius, izvršni direktor Daimler AG i Mercedes-Benz AG

Dobrodošli u novi, još digitalniji i učinkovitiji svijet. I dobrodošli kući. Nova C-klasa označava oboje i u svim aspektima stvara zonu udobnosti koja je zaštićena od budućnosti u vremenu svjetske transformacije. Kao prva klasična serija modela Mercedes-Benza, nova C-klasa elektrificirana je zahvaljujući plug-in hibridima i blagim hibridima s 48-voltnom tehnologijom. Zahvaljujući visoko učinkovitom sustavu baterija, postiže električni domet od oko 100 kilometara (WLTP) kao plug-in hibrid. Također postavlja standarde s obzirom na održivost. A budući da je C-klasa jedna od najvećih serija modela tvrtke, ova sustavna elektrifikacija ima odgovarajuće snažan učinak na naš ugljični otisak. Ostala tehnička poboljšanja uključuju opcijske značajke poput Digital Light opcije i upravljanja stražnjom osovinom. Modeli Saloon i Estate mogu se naručiti od 30. ožujka, a u prodajne salone stižu na ljeto 2021. godine.

Nova C-klasa već se u mirovanju predstavlja izrazito dinamičnom. Sportski poklopac motora s naglašenim linijama ostavlja dojam izvana, ali i iz unutra. Prethodni model već je sam po sebio bio sjajan iskorak u smislu privlačnosti visoke vrijednosti u unutrašnjosti, a nova C-klasa ide još dalje s obzirom na moderni luksuz. Interijer usvaja vrhunce nove S-klase, dodajući sportski dodir.

Koncept dimenzija i praktične značajke: više prostora sprijeda i straga dolazi s većom duljinom od 4751 mm i širinom od 1820 mm, modeli Saloon i Estate znatno su veći od svojih prethodnika. Međuosovinski razmak povećan je za 25 mm na 2865 mm. I prednji i stražnji putnici imaju koristi od povećanih vanjskih dimenzija. Dobar koeficijent otpora prethodnih modela (salon: Cd 0,24, karavan: Cd 0,27) ostaje sačuvan unatoč većim vanjskim dimenzijama.

C-klasa (W206) Limuzina Prethodni model
Razlika Karavan Prethodni model Razlika
Vanjske dimenzije (mm)
Duljina 4751 4686 +65 4751 4702 +49
Širina 1820 1810 +10 1820 1.80 +10
Širina s retrovizorima 2033 2020 +13 2033 2020 +13
Visina 1438 1447 -9 1455 1462 -7
Međuosovinski razmak 2865 2840 +25 2865 2840 +25

Gledajući sa strane, složeno oblikovane površine stvaraju jedinstvene svjetlosne efekte. Suprotno tome, dizajneri su crte sveli na minimum, što još više naglašava takozvanu liniju modne piste ili liniju ramena. U modelu Estate, progresivna linija krova u kombinaciji s nagnutim stražnjim staklom. No, ponovno će biti komentara, kako karavnske inačice jednostavno ne leže Mercedes-Benzu. Možda…

Ostale značajke koje daju sportski izgled uključuju atraktivnu ponudu naplataka veličine od 17 do 19 cola.

Dizajn stražnjeg dijela tipičan je za Mercedes-Benz limuzinu. Kvalitetni dizajn stražnjih svjetala fascinira smirenim dnevnim i noćnim izgledom.

Pogled u unutrašnjost izaziva puno osjećaja. No, jedno je sigurno, puno će se pričati još o tome…

Kontrolna ploča podijeljena je na gornji i donji odjeljak. Područje vozača ipak zaokupljuje LCD zaslon visoke rezolucije. Samostojeći je i čini se kao da pluta. To izdvaja zaslon vozača od tradicionalnih kokpita s klasičnim okruglim brojčanicima. Kupci mogu birati između verzije 10,25 inča (26,0 cm) ili 12,3 inča (31,2 cm). Dok središnj ekran standardno donosi dijagonalu zaslona od 9,5 inča (24,1 cm). Opcija je dostupna veća verzija dimenzija 11,9 inča ili 30,2 cm.

Poput nove S-klase, i nova je C-klasa opremljena drugom generacijom MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience). Unutrašnjost vozila postaje još digitalnija i inteligentnija, jer su i hardver i softver napravili velike zaokret. Sjajan pregled na LCD zaslonima olakšavaju upravljanje funkcijama vozila.

Zaslon vozača i medijski zaslon nude cjelovito, estetsko iskustvo. Podaci su predstavljeni na jasno strukturiran način. Mercedes-Benz je za S-klasu razvio novu estetiku zaslona koja se sada sustavno koristi kao osnova za druge modele.
Izgled zaslona može se individualizirati s tri stila prikaza (Diskretni, Sportski, Klasični).

Velika novost je i niz opcija, poput usluge “Online Music”, Mercedes-Benz je sada u potpunosti integrirao glavne usluge za streaming glazbe u info-zabavni sustav MBUX. Tako se omogućuje besprijekoran pristup osobnom korisničkom profilu kod povezanog pružatelja glazbe. To kupcima ne pruža samo praktičan pristup njihovim omiljenim pjesmama i osobnim popisima pjesama, već i priliku da otkriju milijune drugih pjesama. Rukovanje je intuitivno, pomoću MBUX glasovnog asistenta “Hej Mercedes” ili kontrola na dodir na upravljaču ili izravno na središnjem zaslonu.

Također, Head-up zaslon u boji može se naručiti kao dodatna oprema. Vozač vidi virtualnu sliku veličine 9 x 3 inča (približno 23 x 8 cm) kako pluta iznad poklopca motora na udaljenosti od oko 4,5 m.

Pogonski sustav obilježava sustavna elektrifikacija suvremenih četverocilindričnih motora
Zahvaljujući sustavnoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju veličine, nova C-klasa postavlja nove standarde u učinkovitosti. Paleta motora ima samo četverocilindrične jedinice iz trenutne modularne obitelji motora FAME. Sukladno tome, raspon motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, s elektrifikacijom zasnovanom na potrebama.
Osim turbopunjača, i dizelski i benzinski motori sada imaju integrirani pokretački generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora kao blagi hibrid druge generacije. To osigurava izvanrednu isporuku energije. ISG koristi ugrađeni električni sustav od 48 volti koji osigurava funkcije kao što su klizanje, pojačavanje ili oporaba energije i omogućava značajne uštede goriva. Kao rezultat toga, motori se također pokreću vrlo brzo i ugodno, tako da je funkcija start/stop vozaču gotovo jednako neprimjetna kao i prijelaz s faze klizanja s isključenim motorom na snažno ubrzanje pod snagom motora. U praznom hodu, inteligentna interakcija između ISG-a i motora s izgaranjem osigurava izvanredno uglađen rad.

Prvi dizel s integriranim pokretačem-generatorom
Predvodnik mjera za poboljšanje učinkovitosti je novi OM 654 M s integriranim generatorom startera druge generacije (ISG). Ima 48-voltni djelomični električni sustav. Funkcija povrata energije i sposobnost “klizanja” s isključenim motorom čine motor još učinkovitijim. Uz elektrifikaciju, koja također uključuje upotrebu električnog kompresora rashladnog sredstva za klimatizacijski sustav, najvažnije preinake koje čine snagu do 195 kW plus dodatnih 15 kW iz sustava EQ Boost su, nova radilica koja dovodi do povećanja hoda na 94,3 mm, a zapremina na 1992 ccm (prethodno: 92,3 i 1950). Tlak ubrizgavanja povećava se na 2700 bara (prethodno 2500). Osobito brzo vrijeme odziva i ujednačena isporuka snage zahvaljujući dva turbopunjača hlađena vodom, a oba sada imaju promjenjivu geometriju turbine. Dok su kanali za hlađenje ispunjeni natrijem u svakom od čeličnih klipova. To pomaže pri raspršivanju vršnih temperatura u šupljini izgaranja klipova.

Zahvaljujući sustavnoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju veličine, nova C-klasa postavlja nove standarde u učinkovitosti. Paleta motora ima samo četverocilindrične jedinice iz trenutne modularne obitelji motora FAME (obitelj modularnih motora) Mercedes-Benz. Sukladno tome, raspon motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, s elektrifikacijom zasnovanom na potrebama.
Osim turbopunjača, i dizelski i benzinski motori sada imaju integrirani pokretački generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora kao blagi hibrid druge generacije. To osigurava izvanrednu isporuku energije. ISG koristi ugrađeni električni sustav od 48 volti koji osigurava funkcije kao što su klizanje, pojačavanje ili oporaba energije i omogućava značajne uštede goriva. Kao rezultat toga, motori se također pokreću vrlo brzo i ugodno, tako da je funkcija start / stop vozaču gotovo jednako neprimjetna kao i prijelaz s klizanja s isključenim motorom na snažno ubrzanje pod snagom motora. U praznom hodu, inteligentna interakcija između ISG-a i motora s izgaranjem osigurava izvanredno uglađen rad.

Četverocilindrični benzinski motor također s drugom generacijom ISG-a
Četverocilindrični benzinski motor M 254 s generatorom startera druge generacije s dodatnom snagom do 15 kW i 200 Nm više okretnog momenta također slavi svoju premijeru u C-klasi. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti “klizanja” s isključenim motorom, benzinski motor je vrlo učinkovit. U M 254, Mercedes-Benz prvi je put kombinirao sve inovacije modularne obitelji motora od četvero i šestocilindričnih benzinskih i dizelskih sklopova u jedan motor.

Potpuno nova značajka je segmentni punjač s protočnim priključkom, napredak tehnologije dvostrukog pomicanja za još brži odziv prisilnog indukcijskog sustava. Potpuno novorazvijeni segment turbopunjača rezultat je suradnje između proizvođača Mercedes-Benz turbopunjača i Mercedes-AMG Petronas tima Formule 1. Prijenos tehnologije u serijsku proizvodnju postavlja nove standarde s obzirom na snagu u kombinaciji s maksimalnom učinkovitošću. Kratka razdoblja, snaga C 300 može se dodatno povećati za prekomjerno pojačanje do 20 kW.

Automatski mjenjač je sada standardno dostupan
Mjenjač 9G-TRONIC dalje je razvijen za prilagodbu ISG, a ugrađen je u sve modele C-klase. Elektromotor, energetska elektronika i hladnjak mjenjača sada su se preselili u mjenjač ili na njega. Eliminirani su prethodno potrebni vodovi, što nudi prednosti s obzirom na prostor za ugradnju i težinu. Uz to je povećana učinkovitost prijenosa. Između ostalog, optimizirano međusobno djelovanje s električnom pomoćnom uljnom pumpom smanjuje brzinu isporuke mehaničke pumpe za 30 posto u usporedbi s prethodnikom – dobro za učinkovitost. Nadalje, koristi novu generaciju potpuno integrirane kontrole prijenosa s višejezgrenim procesorom i novom tehnologijom dizajna i povezivanja. Uz povećanu računalnu snagu, drastično je smanjen i broj električnih sučelja, a težina komandi mjenjača smanjena je za 30 posto u usporedbi s prethodnikom.
Sustav pogona 4MATIC kod modela s pogonom na sve kotače je još napredniji. Novi pogon prednje osovine omogućuje prijenos viših razina okretnog momenta uz idealnu raspodjelu osovinskog opterećenja za dinamiku vožnje. Štoviše, ovo ima značajnu prednost u težini u odnosu na odgovarajuću komponentu u prethodnoj seriji – doprinosi na koncu smanjenju CO2. Tehničari su također uspjeli smanjiti gubitke trenja u novom razmještaju. Uz to, također ima zatvoreni krug ulja i ne zahtijeva dodatne mjere hlađenja.

Pregled modela Saloon i Estate (benzinski motori):

Mercedes-Benz
C-klasa (W206)

C 180

C 200

C 200 4MATIC

C 300

C 300 4MATIC

Obujam

cc

1496

1496

1496

1999

1999

Snaga

kW/hp

125/170

150/204

150/204

190/258

190/258

pri o/min

 

5500-6100

5800-6100

5800-6100

5800

5800

Dodatna snaga (boost)

kW/hp

15/20

15/20

15/20

15/20

15/20

Najveći okretni moment

Nm

250

300

300

400

400

pri o/min

 

1800-4000

1800-4000

1800-4000

2000-3200

2000-3200

Dodatni  moment (boost)

Nm

200

200

200

200

200

Kombinirana potrošnja goriva

l/100 km

6.5-6.2

6.6-6.2

(6.7-6.3)

6.9-6.5

7.0-6.6

7.3-7.0

Kombinirano ispuštanje emisija

g/km

149-141

150-141

(153-143)

157-149

159-150

168-161

Ubrzanje
0-100 km/h

s

8.6

7.3 (7.5)

7.1

6.0

6.0

Najveća brzina

km/h

231

246 (240)

241

250

250

 

Pregled dizelski modela:

Mercedes-Benz
C-klasa (W206)

C 220 d

C 300 d

Displacement

cc

1992

1992

Snaga

kW/hp

147/200

195/265

pri o/min

 

4200

4200

Dodatna snaga (boost)

kW/hp

15/20

15/20

Najveći okretni moment

Nm

440

550

pri o/min

 

1800-2800

1800-2200

Dodatni  moment (boost)

Nm

200

200

Kombinirana potrošnja goriva

l/100 km

5.2-5.0

(5.3-5.0)

5.3-5.0

(5.3-5.1)

Kombinirano ispuštanje emisija

g/km

138-131

(140-133)

139-132

(141-134)

Ubrzanje 0-100 km/h

s

7.3 (7.4)

5.7 (5.8)

Najveća brzina

km/h

245 (242)

250 (250)

 

Priključni hibridi s električnim dometom od oko 100 kilometara (WLTP)

Četvrta generacija plug-in hibrida uslijedit će ubrzo nakon lansiranja. Elektrifikacija čini velik korak naprijed dok se koriste isti osnovni motori. S električnom snagom od 95 kW (129 KS) i potpuno električnim dometom od oko 100 kilometara (WLTP), plug-in hibridna verzija C klase u mnogim će slučajevima raditi i u potpuno električnom načinu rada – i tijekom mnogih dana bez upotrebe motor sa izgaranjem uopće. Ovo je dvolitrena inačica ultramodernog četverocilindričnog motora M 254. Kompletni paket nije samo vrlo učinkovit, već i izrazito sportski. Također, plug-in hibrid očekuje se i u dizelskoj postavi…

Novi visokonaponski sustav kompaktniji je i snažniji, dok je broj visokonaponskih sučelja znatno smanjen. Integracija energetske elektronike u kućište mjenjača smanjuje potreban prostor za ugradnju, a istovremeno pojednostavljuje postupke montaže u proizvodnom pogonu. Povećanje napona sustava također povećava izlaz, bez potrebe za većim presjecima kabela.

Vršni moment od 440 Nm elektromotora dostupan je od samog početka, što rezultira velikom okretnošću pri kretanju, zajedno s dinamičnim voznim performansama. Puna električna snaga dostupna je do 140 km/h.

Visokonaponsku (VN) bateriju razvio je sam Mercedes-Benz AG. Dio je obitelji baterija četvrte generacije i predstavlja logičan razvoj prethodne generacije. Sastoji se od 96 stanica. Ukupni kapacitet baterije je 25,4 kWh, što dovodi do značajnog povećanja električnog dometa na oko 100 kilometara. Kako bi se uzela u obzir velika gustoća energije, HV baterija ima unutarnji sustav hlađenja. Sustav upravljanja toplinom stoga može kontrolirati radnu temperaturu bez obzira na klimatsku kontrolu u unutrašnjosti vozila. Uz kontinuirani rad u vrućim i hladnim predjelima, ovo također omogućuje brzo punjenje istosmjernom strujom. Čak i kad se baterija potpuno isprazni, može se potpuno napuniti za oko 30 minuta s opcijskim DC punjačem od 55 kW. Standardni punjač od 11 kW (ovisno o tržištu) dostupan je za trofazno punjenje na Wallboxu spojenom na domaću izmjeničnu mrežu.

Pozicioniranje baterije u vozilu donosi svakodnevne prednosti u usporedbi s prethodnim modelom: u prtljažniku više nema stepenice. Ovo se poboljšanje posebno primjećuje u modelu Estate: duljina poda prtljažnika povećana je za 63 mm, na 1043 mm. Veliki koferi  mogu se bez problema odložiti. U usporedbi s prethodnim modelom, kapacitet prtljage povećan je za 45 litara na 360 litara, dok sa preklopljenim stražnjim sjedalima, Estate model može primiti čak 1375 litara (40 l više).

Nova C-klasa proizvodit će se u pogonima Mercedes-Benz Cars u Bremenu (Njemačka), Pekingu (Kina) i istočnom Londonu (Južna Afrika)… 

Nova C-klasa, čekamo te…

foto: Daimler

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj