Pogledate li u pravcu električnih mase od dvije tone i više, dolazimo do matematike koja nikako nije na strani električara. To pokazuje usporedba s ukupnim zagađenjima koja stvara popularna Škoda Octavia 2.0 TDI
Izvor: Revija HAK
Dobro znamo za Euro NCAP, krovnu organizaciju koja provjerava sigurnost vozila. No, u cijeloj priči, imamo i Green NCAP, koji se bavi emisijama automobila i njihovim utjecajem na klimu. Green NCAP donosi i provodi Life Cycle Assessment (LCA), našim riječima rečeno – procjenu ukupnih emisija tijekom radnog vijeka automobila na temelju 240.000 prijeđenih kilometara ili 16 godina vožnje. Tu analizu Green NCAP nadogradio je još jednom, a to je Primary Energy Demand (PED), koja računa upotrebu energije u cijelom ciklusu automobila, od proizvodnje, korištenja do reciklaže.
Revija HAK donijela je zaključke koje je izveo EuroNCAP kombiniranjem dva parametra. Premda kompaktni i srednje veliki električni automobili imaju manje emisije stakleničkih plinova tijekom radnog ciklusa od konvencionalnih automobila s pogonom na benzin i dizel – u kontekstu europskog prosječnog miksa električne energije – velika i snažna električna vozila mogu biti u istom rasponu kao i većina vozila na dizel ili benzin.
Pogledate li u smjeru veliki električni SUV modela, koji teže gotovo 2.5 tona. Njihova potrošnja energije je stvarno velika. Najbolji primjer je električni Ford Mustang Mach-E, koji ima mnogo više emisije CO2 u ukupnom ciklusu (od proizvodnje do reciklaže) od Peugeota 208 1,5 Blue HDI. Dakle, ako se gleda prosječni europski miks električne energije u kojem obuhvaćeni svi izvori proizvodnje struje (nuklearke, termoelektrane, vjetroelektrane…), od čistih do onih koji proizvode ozbiljne emisije CO2 i drugih stakleničkih plinova.
Primjerice Fiat 500 Electric ima najmanji CO2 otisak od svih automobila, ali, recimo, Škoda Octavia 2.0 TDI ima najmanji PED otisak od svih automobila. Kada bismo živjeli u nekoj idealiziranoj slici svijeta, za gradski prijevoz bismo koristili male električne automobile, a umjesto velikih SUV-ova (dizelskih i električnih) koristili bismo male SUV-ove, gradske automobile i limuzine srednje klase opremljene dizelskim motorima ili hibridnim pogonima.
Tako bismo uštedjeli najviše CO2. Naravno, sve do trenutka dok se europski energetski miks ne promijeni u korist čistih izvora energije. Tada će i električni automobili imati značajnu prednost.