Nikolaus August Otto, rođen 10. lipnja 1832., usavršio je i 1876. preradio raniji Lenoirov plinski motor, do te mjere da i danas većinu benzinskih agregata nazivamo otto motorima…
Kod ovog procesa je značajno da se goriva smjesa stvara izvan cilindra, u usisnoj cijevi, miješanjem usisnog zraka i gorivnih para nastalih u rasplinjaču, pri temperaturama koje su slične temperaturi okoline.
Upotrebljavaju plinovita ili lako hlapljiva goriva, a najčešće benzin, s kojim je i Otto izvodio svoje eksperimente.
Zanimljivo je spomenuti da ovaj genijalni izumitelj ipak nije imao viziju revolucije koju će njegov motor ostvariti: zamislio ga je i do smrti 1891. prodavao kao stacionarni motor, ne očekujući njegovu upotrebu u vozilima.
U svim izvorima smatra se jednim od najvažnijih konstruktora, motora u povijesti, a zasigurno je u kvintetu najznačajnijih, u kojem su još: Carl Benz, Rudolf Diesel, Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach.
Slavimo njegov 188. rođendan, a zanimljivo, neki izvori navode 14. lipnja 1932. kao darum njegovog rođenja. Istina je da je na taj dan kršten, odnosno uvedenu crkvene knjige, a rođen je 10. lipnja 1932.
Nikolaus August Otto, otac suvremenog benzinskog motora, umro je 26. siječnja 1891.