Zastava 1300, licencna verzija modela Fiat 1300, koji je na europskom tržištu izdržao tek pet godina, 1960-ih je u bivšoj državi bio statusni simbol i direktorski auto, proizvedeno ih je 201.160
U Torinu je Fiat 1300 predstavljen 1961., a licencna je proizvodnja u Kragujevcu počela gotovo odmah. Automobil je prodavan kao Zastava 1300, bez oznaka Fiat, a u narodu je vrlo brzo stekao nadimak Tristać, pod kojim je poznat i upamćen i danas.
Zanimljivo, karavanska se inačica značajno razlikovala od talijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanskog modela Lada 1200 (Žiguli). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena oš 1966., tako da su kasnije izmjene specifične samo za Zastavine modele.
Šezdesetih bio je ‘teška šminka’ i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo je posljednja godina proizvodnje, 1979., bila i rekordna (16.750 proizvedenih). No, malo je tko zažalio, tada je to već bio uvelike zastarjeli model, a domaći je hit bio neizravni nasljednik, Zastava 101 (Stojadin).
U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primjeraka, trećinu ukupne serije modela Fiat 1300 i Fiat 1500 (izvornih i licencnih).