55. godišnjica: Škoda 1000 MB, prva Škoda s motorom straga, za to doba napredna obiteljska limuzina

Od travnja 1964. do kolovoza 1969. proizvedeno ih je 443.000, prve su kod nas stigle krajem rujna 1964., dostupan ‘luksuz’, puno funkcionalnija, a malo skuplja od Fiće…

Prije 55 godina iz potpuno novog pogona u Mladoj Boleslavi izišao je model Škoda 1000 MB. Bio je to tada napredan automobil, s neovisnim ovjesom (straga je doduše bila njihajuća osovina), a opjevana nestabilnost bila je posljedica ‘plastičnih’ guma Barum. Simpatična i pomalo rustikalna limuzina imala je motor, mjenjač, diferencijal straga, a imala je niz zanimljivih rješenja. Pružala je najbolje ‘ligen-siceve’, ispod prednjeg prtljažnika od 220 litara bio je poseban odjeljak za rezervni kotač, tako da se za njegovo vađenje nije trebala vaditi prtljaga. Imala je i poseban prtljažnik iza stražnjih sjedala. Čep za ulijevanje goriva bio je skriven iza znaka na prednjem blatobranu. Motor je imao aluminijski blok, i malo je poznato da je Škoda bila prva koja ga koristila postupak tlačnog lijevanja aluminija, koji se, osim za blok motora koristio i za kućište mjenjača s četiri stupnja. Karoserija je bila samonoseća. Od travnja 1964. do kolovoza 1969. proizvedeno je 443.000 primjeraka. Naslijedio je model Š100, sa suvremenijom karoserijom, ali istom tehnologijom.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj