Sezona 1978. bila je u znaku dominacije crno-zlatnih bolida Lotus i agresivnih istraživanja aerodinamičkih dodataka koji bi mogli poboljšati prianjanje bolida. Bila je to šansa za Brabham
Najzanimljiviji se takav bolid pojavio na VN Švedske u Anderstorpu 17. lipnja 1978. Brabham BT46B je izazvao senzaciju, pojavivši se s velikim ventilatorom na stražnjem dijelu bolida i odnijevši premoćnu pobjedu.
Na kvalifikacijama su John Watson i Niki Lauda bili iza konvencionalnijeg bolida Lotus kojeg je vozio Mario Andretti, no u utrci je Lauda bio najbrži. Ideju o ventilatorima koji pomažu prianjanju prvi je primijenio Chaparral na modelu 2J u Can-Am seriji još 1970., no nakon samo jedne sezone pune mehaničkih problema i odustajanja, taj je automobil, dvije sekunde brži od konkurenata, zabranjen.
Gordon Murray, glavni konstruktor tima Brabham prisjetio se ideje tima Chaparral očajnički tražeći rješenje kako bi pobijedili Lotus. Zbog preširokog bokser motora Alfa Romeo Murray nije mogao iskopirati podnicu s Venturijevim tunelima, neophodnu za primjenu efekta potiska.
Ventilator se činio kao dobra ideja, no pobjeda u prvoj utrci stvorila je samo neprijatelje. Odmah su krenule pritužbe drugih vozača da im diže smeće i sitne kamenčiće u oči voze li se iza njega. Najglasniji je kritičar bio Andretti, na što mu je Lauda lakonski poručio ‘neka onda prestane pričati sr…a i pretekne me!’
Uobičajeno se vjeruje kako je nakon samo jedne utrke BT46B proglašen nelegalnim, no to se zapravo nije dogodilo. Vlasnik Brabhama, Bernie Ecclestone, upravo izabran na čelo udruge FOCA, nije želio riskirati zahlađenje odnosa s drugim momčadima, koje će mu ubrzo pomoći u uspostavljanju kontrole nad Formulom 1, tako da je radije samoinicijativno povukao bolid, koji više nikada nije nastupio u nekoj službenoj utrci.