ENCIKLOPEDIJA

Bugatti – slavni francuski proizvođač vrhunskih automobila, osnovan 1909.

1000Logos

Bugatti, vjerojatno najuglednija automobilska marka u povijesti, danas je u sklopu hrvatske tvrtke Rimac

Bugatti, iznimnu automobilsku marku osnovao je 1909. u Molsheimu, mjestu u Elzasu, pokrajini u Njemačkoj koja je 1918. vraćena Francuskoj, Talijan Ettore Bugatti, već tada s bogatim iskustvom u mladoj automobilskoj industriji.
Konstrukcija i izrada zrakoplovnih motora u prvo je vrijeme bila značajnija aktivnost Bugattija, no sportski uspjesi predratnog sportskog modela Bugatti Type 13 početkom 1920-ih pronose slavu marke, koju potvrđuje Bugatti Type 35 iz 1924., po mnogima najuspješniji trkaći automobil u povijesti.

Luksuzni Bugatti Type 41 Royale (1927.) vrhunac je raskoši i najekstravagantniji automobil na svijetu, no prodaja je zakazala. To obilato nadoknađuju drugi cestovni i trkaći modeli, a posebice spektakularne karoserijske izvedenice Bugatti Type 57 iz 1934. Do izbijanja novog velikog rata Bugatti je proizveo samo oko 8000 automobila, no po njegovom završetku ne uspijeva obnoviti proizvodnju u značajnijim razmjerima.

Sklopljeno je još nekoliko primjeraka, no tvrtka se službeno gasi 1963. Usprkos tome njena slava ne blijedi te niče scena kolekcionara starih modela tvrtke, a ime ostaje sinonim vrhunskog prestiža i sportskih uspjeha. U zlatnoj eri pobijedili su na nekoliko tisuća utrka, uključujući i dva Le Mansa, 1937. i 1939. U nekoliko su navrata najekskluzivniji modeli Bugatti prodavani za svote koje su ih činile u tom trenutku najskupljim primjercima oldtimera na svijetu.


Nekoliko pokušaja obnove nisu bili uspješni, sve do onog kojim je rukovodio talijanski biznismen Romano Artioli. On je od 1897. do 1995. u Modeni vodio obnovljenu tvrtku. Povodom 110-godišnjice rođenja Ettorea Bugattija napravljen je model Bugatti EB 110 s motorom 3.5 V12, koji mu je omogućavao brzinu od 340 km/h. Nakon propasti talijanske tvrtke, pravo na ime 1998. preuzima Volkswagen, koji vraća proizvodnju u Elzas te 2001. predstavlja prototip Bugatti EB 16.4 Veyron, koji 2005. stiže na tržište, s motorom 8.0 W16 s 1001 KS.

Otada je proizvedeno oko 450 primjeraka, u različitim, sve snažnijim i sve bržim izvedenicama. Tvrtka Bugatti od 1. studenoga 2021. je u vlasništvu hrvatske tvrtke Rimac te se službeno zove Bugatti Rimac d.o.o.

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Podijeli na:

Preporučeni sadržaj

Ponosno objavljujemo suradnju HAK-a & Osiguraj.me
Član ste HAK-a? Pokupite ekskluzivan dodatni popust od 12%. Kliknite odmah!
Sudjelovali ste ili skrivili prometnu nesreću? Smanjite financijsku štetu uz ovih 10 savjeta!